چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم؟

به گزارش مجله تانی بای، سفر با قطار زیبایی خاص خود را دارد. هنگامیکه شما پای به درون این وسیله اعجاب آور می گذارید، صرفا به آن مثل ماشینی که قصد جابجایی شما را دارد نگاه نکنید، چرا که قطار سرگذشت طولانی دارد. معمولا بسیاری از افرادی که از ارتفاع و پرواز با هواپیما می ترسند و آنهایی که با شنیدن خبر تصادفات جاده ای میل سفر با اتوبوس و خودروی شخصی را ندارند، می توانند قطار را به عنوان همسفری ایمن انتخاب کنند. با ما در مقاله چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم همراه باشید تا از نکات مهم در سفر با قطار و قوانین سفر با قطار آگاهی یابید.

چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم؟

فهرست مطالب

در قطار خود را سرگرم کنیمغذای خانگی بخوریداستفاده از لباس راحتی مناسبهمراه بردن لوازم ضروری سفرمراقبت از وسایل ارزشمندبرای خواب بهتر چند وسیله را به همراه خود داشته باشیدکنار پنجره بنشینیدخوش رفتاری با همسفرانموبالیتان را شارژ کنیدتمام مدت یکجا ننشینید

در قطار خود را سرگرم کنیم

اگر سفر با قطار طولانی است، برای اینکه از یکنواختی سفر در بیایید و خستگی از تنتان بیرون بیاید، می توانید در راهروی قطار قدم بزنید و به تماشای مناظر زیبا بنشینید یا اینکه در قطار به مطالعه هر آنچه بدان علاقمندید بپردازید. براساس مقاله چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم باید بدانید که راحت ترین راه برای فرار از یکنواختی و خستگی، تماشای فیلم و سریال در گوشی و تبلت است.

غذای خانگی بخورید

نکته ای که براساس قوانین سفر با قطار باید بدان توجه داشت، این است که همواره غذای خانگی با ماندگاری زیاد را همراهتان بیاورید، چرا که غذای بوفه و رستوران قطار کیفیت مطلوبی ندارد. پس، برای اینکه سفر به شما خوش بگذرد و راحت سفر کنید، حتما غذایی با خود بیاورید که ماندگاری طولانی داشته باشید و به آسانی طبخ گردد.

استفاده از لباس راحتی مناسب

برای اینکه در سفر احساس راحتی بیشتری کنید همواره توجه داشته باشید لباسی را انتخاب کنید که مناسب و راحت است، چرا که اگر شما در لباس خود احساس راحتی نکنید، اصلا سفر به مذاقتان خوش نخواهد آمد. یکی از نکات مهم در سفر با قطار که باید بدان توجه داشت، این است که نباید قبل از خواب پاهایتان را از کفش خارج کنید.

همراه بردن لوازم ضروری سفر

لوازم ضروری و بهداشتی خود را همراه داشته باشید مانند مسواک، دستمال کاغذی، چسب زخم و مایع ضدعفونی، چرا که ممکن است به آنها احتیاج پیدا کنید و در قطار هم موجود نباشند. اگر شما عادت دارید از ملحفه شخصی خود بهره ببرید، آن را نیز به همراه خود ببرید.

مراقبت از وسایل ارزشمند

اگر شما هنگام سفر وسایل گرانقیمتی را با خود حمل می کنید، آن را به قسمت بار نسپارید و بهتر است آن را جلوی چشم و نزدیک خود قرار دهید. چنانچه در کوپه شما فقط دوستان و آشنایان هستند، یک کیف کوچک تهیه کنید و آن وسایل ارزشمند را داخلش بگذارید.

برای خواب بهتر چند وسیله را به همراه خود داشته باشید

اگر شما اصرار به خوابیدن در قطار دارید و می خواهید کمی استراحت کنید، این وسایل را به همراه داشته باشید؛ چشم بند و گوش گیر. اگر چنانچه دوست دارید می توانید بالشت شخصی خود را نیز همراه خود بیاورید.

کنار پنجره بنشینید

برای دیدن مناظر طیبعی کنار پنجره قطار بنشینید. دیدن مناظر خالی از زیبایی نیست و شما می توانید با دیدن مناظر و دشتهای سرسبز و هموار یا چشم اندازهای کویری غرق در زیبایی شوید. نشستن کنار پنجره مزایایی دیگری نیز دارد از جمله اینکه کسی برای ورود یا خروج مزاحم شما نمی گردد. همچنین، برای چرت کوتاه شما می توانید سرتان را به شیشه بچسبانید. اگر کنار پنجره می نشنید، براساس قوانین سفر با قطار توجه کنید که روزها افتاب از شیشه نفوذ می نماید. پس، حتما عینک آفتابی خود را همراه ببرید.

خوش رفتاری با همسفران

چه شما با قطار کوپه ای سفر کنید و چه سالنی، شما دست کم با سه نفر دیگر همسفر هستید و اگر بدنبال سفری آرام و شاد هستید، با همسفران خود در تعامل باشید و کمی غرور و خودخواهی را کنار بگذارید. بسیاری از دوستی ها در سفر رخ می دهند. پس، همواره با روی خوش با دیگران برخورد کنید و سفر را به کام خود و دیگران تلخ نکنید.

موبالیتان را شارژ کنید

قبل از هر سفر موبایلتان را در خانه بطور کامل شارژ کنید. درست است که در بیشتر قطارها پریز برای شارژ هست، ولی بهتر از قبل از مسافرت با قطار موبایل خود را به صورت کامل شارژ کنید و توجه داشته باشید که پریز به اندازه نیست و فرض بگیرید در یک کوپه شش نفره همه می خواهند موبایل خود را شارژ نمایند. در این صورت، به شما نوبت نمی رسد.

تمام مدت یکجا ننشینید

نشستن مداوم در یکجا در مسافرت سبب می گردد که شما احساس خستگی کنید و برای بدن بخصوص پاها بسیار مضر است. پس، هر از چند گاهی قدم بزنید و توجه داشته باشید که زیاد این کار را تکرار نکنید، چرا که باعث ایجاد مزاحمت برای سایرین می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1604

به "چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با قطار سفر راحت تری داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید