گردشگران خارجی محترم، لطفا زبان فارسی یاد بگیرید!!!

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معمولا تابلوهای راهنمایی برای راهنمایی و آسان کردن مسیریابی برای گردشگران و به خصوص گردشگران خارجی که با زبان رایج کشور آشنایی ندارد در سطح شهر نصب می گردد. ولی گاهی دیده می گردد که این تابلوها راهنمای خوبی نیستند و گردشگر را به ناکجا آباد می رسانند.

گردشگران خارجی محترم، لطفا زبان فارسی یاد بگیرید!!!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تضمینی کانادا بدون شینگن هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران، اگر از چهارراه شهید بهشتی تبریز یا منصور سابق آغاز کنیم اولین اثر تاریخی در خیابان امام خمینی(ره)، فیروزه دنیا اسلام یا مسجد کبود است. هیچ تابلو و سردری به زبان انگلیسی نصب نشده است حتی عنوان مسجد نیز فقط به زبان فارسی نوشته شده است.

مقصد بعدی در خیابان امام خمینی(ره)، موزه آذربایجان تبریز است. تابلویی فارسی برای تمامی بازدیدکنندگان از هر زبانی!.

بعد از موزه آذربایجان، تابلویی به زبان انگلیسی موزه علی مسیو را نشان می دهد ولی با ادامه جهت و وارد شدن در کوچه ها، تابلوهای انگلیسی ناپدید می شوند. سر درب خانه هم فقط به زبان فارسی بدون زیر نویس انگلیسی نوشته شده است.

حال اگر بخواهیم سری هم به مرکز شهر و عمارت شهرداری که موزه شهر است بزنیم در نگاه اول درب اصلی بسته است و با طی جهت و دور زدن، بازدیدکننده باید بتواند از پشت درختان تابلوی موزه شهر را پیدا کند.

بعد از عمارت، تابلوی راهنمای انگلیسی مرکز اطلاع رسانی گردشگری دیده می گردد. تابلوهای بعدی همه به زبان فارسی هستند و از طرفی هم درب اصلی بسته است و هیچ اطلاعیه ای به زبان انگلیسی برای هدایت مراجعه کنندگان نصب نشده است.

مقصد بعدی، موزه سنجش است. تابلویی انگلیسی داخل کوچه را نشان می دهد ولی بر روی دیوار نزدیک موزه، نام موزه دیگری را به انگلیسی نوشته اند و سردرب هم کلا هیچکدام از آن ها را ندارد.

با ادامه جهت، تابلو دانشکده معماری و موزه بهنام نمایان می گردد که در نوشته انگلیسی اثری از نام موزه نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، منطقه آذربایجان شرقی، در مورد نوسازی تابلوهای راهنما گفت: یکی از بخش هایی که توسط معاونت حمل و نقل مورد نوسازی و بازسازی قرار می گیرد، تابلوهای راهنمای جهت در سطح معابر شهری و 300 تقاطع موجود در سطح شهر است. البته این طرح تنها به تبریز 2018 اختصاص ندارد، بلکه در سال های 93 و 94 نیز، در این زمینه اقداماتی اجرا شده است.

یعقوب وحیدکیا اضافه نمود: در بعضی شهرها، تابلوهای انگلیسی به کلی حذف شده اند. اما، معاونت حمل و نقل شهرداری تبریز، بیشتر در صدد توسعه آنهاست تا مسافران و گردشگران داخلی و خارجی، در پیدا کردن مکان های تاریخی و دیدنی، مسئله ای نداشته باشند.

وی با اشاره به استاندار تابلوهای راهنمای در سطح شهر خاطر نشان کرد: تمامی تابلوهای راهنما در سطح شهر بر اساس استانداردهای بین المللی هستند به این نحو که استاندارد اروپایی و آمریکایی برای تابلوها تعریف شده اند و شهرداری، استاندارد آمریکایی را در نصب تابلو ها لحاظ می نماید به نحوی که رنگ، اندازه، نوشته ها و طراحی پایه های تابلوها بر اساس همان استاندارد اجرا می گردد.

لازم به ذکر است با توجه به این که در سال 2018 گردشگران خارجی نیز از تبریز بازدید خواهند کرد لازم است در نصب و نوشتار تابلوهای راهنما بازبینی انجام و در صورت تغییر محل ورود به مکان های گردشگری و تاریخی، اطلاعیه ای به زبان انگلیسی برای بازدیدکنندگان نصب گردد.

گزارش از: پریا توفیقی- خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان شرقی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 673

به "گردشگران خارجی محترم، لطفا زبان فارسی یاد بگیرید!!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران خارجی محترم، لطفا زبان فارسی یاد بگیرید!!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید