یادی از حسین منزوی با پخش قطعه آرزوها و صدای محمد نوری

به گزارش مجله تانی بای، تصنیف آرزوها شنبه 20 شهریور در برنامه باکاروان شعر و موسیقی به یاد حسین منزوی از رادیو فرهنگ پخش و آنالیز می گردد.

یادی از حسین منزوی با پخش قطعه آرزوها و صدای محمد نوری

به گزارش خبرنگاران، امروز در برنامه شماره 349 برنامه با کاروان شعر و موسیقی تصنیف آرزوها سروده حسین منزوی با صدای محمد نوری و آهنگسازی کامبیز مژدهی پخش و آنالیز می گردد.

حسین منزوی؛ شاعر ایرانی، برگزیده اولین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر در بخش شعر کلاسیک بود. او که بیشتر به اسم شاعری غزل سرا شناخته شده است، در سرودن شعر نیمایی، شعر سپید و ترانه هم تبحر داشت. نقش منزوی، در زنده کردن غزل معاصر، چشمگیر ارزیابی شده است و حتی برخی از منتقدان کار او را انقلابی در غزل امروز می دانند و آن را با کاری که نیما در تحول شعر فارسی کرد، مقایسه نموده اند.

نخستین دفتر شعرش حنجره زخمی تغزل در سال 1350 با همکاری انتشارات بامداد به چاپ رسید و با این مجموعه به اسم برترین شاعر جوان دوره شعر فروغ برگزیده شد. سپس وارد رادیو و تلویزیون ملی ایران شد و در گروه ادب امروز در کنار نادر نادرپور آغاز به فعالیت کرد. وی در زمان فعالیتش در رادیو، مسئولیت نویسندگی و اجرای برنامه هایی مانند کتاب روز، یک شعر و یک شاعر، شعر ما و شاعران ما، آیینه و ترازو، کمربند سبز و آیینه جمعه را به عهده داشت. او چندی هم مسئول صفحه شعر مجله ادبی رودکی بود.

حسین منزوی دستی هم در ترانه سرایی داشت، منزوی در ترانه هایش هم به مانند اشعارش نگاه و توجه اصلی اش به عشق است و به قول خودش عشق هویت اصلی آثارش است. پس از انقلاب در سال نخست انتشار مجلهٔ سروش هم با این مجله و به اسم مسئول صفحه شعر همکاری داشت.

وی خاتمه در روز شانزدهم اردیبهشت سال 1383 بر اثر نارسایی قلبی و ریوی و پس از یک عمل جراحی طولانی در بیمارستان رجایی تهران درگذشت. او در کنار آرامگاه پدرش در زنجان (قبرستان پایین) به خاک سپرده شد.

منزوی در طول فعالیتش در تلویزیون نزدیک به 150 ترانه سرود. محمد نوری، شهرام ناظری، کوروش یغمایی و علیرضا افتخاری از افرادی هستند که با منزوی در زمینه ترانه و موسیقی همکاری داشته اند، پخش می گردد.

برنامه با کاروان شعر و موسیقی به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور، ساعت 12:30 روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز و موج ای ام ردیف585 کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می گردد.

برنامه با کاروان شعر و موسیقی کاری از گروه فراوری و تامین است که به آنالیز شناسنامه شعر و موسیقی آثار موسیقیایی کشور اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1747

به "یادی از حسین منزوی با پخش قطعه آرزوها و صدای محمد نوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادی از حسین منزوی با پخش قطعه آرزوها و صدای محمد نوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید