10 مورد از برترین جاذبه های گردشگری پرتغال

به گزارش مجله تانی بای، پرتغال کشوری کوچک روی ساحل اقیانوس اطلس در شبه جزیره ایبری است که به علت داشتن خط ساحلی زیبا و میراث تاریخی غنی، به عنوان یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپا شناخته می گردد. مساحت کم این کشور به بازدیدنمایندگان اجازه می دهد که با راحتی بیشتر و در زمانی کوتاه منطقه ها دیدنی آن را سیاحت نمایند. آب و هوای معتدل پرتغال و جاذبه های گردشگری فراوان، مانند ویرانه های امپراتوری روم و مور، آن را به مقصدی مناسب برای تعطیلات در تمام طول سال تبدیل نموده است. در ادامه 10 جاذبه گردشگری برتر پرتغال معرفی می گردد. با

10 مورد از برترین جاذبه های گردشگری پرتغال

10. صومعه آلکوباکا (Alcobaca)

صومعه آلکوباکا یک بنای کاتولیک رومی است که در شهر آلکوباکا در مرکز پرتغال واقع شده است. این صومعه به وسیله اولین شاه پرتغال، آلفونسوی اول، در سال 1153 تأسیس شد و در تمام طول تاریخ خود رابطه ای نزدیک با شاهان پرتغال داشته است. کلیسا و صومعه آلکوباکا نخستین بناهای گوتیک در پرتغال بوده اند و به همراه صومعه سانتا کروز در شهر کوئیمبرا، از مهم ترین صومعه های قرون وسطی در پرتغال به شمار می فرایند.

9. دانشگاه کوئیمبرا (Coimbra)

دانشگاه کوئیمبرا که در سال 1290 تأسیس شده، یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا و بعلاوه، یکی از بزرگ ترین دانشگاه های پرتغال محسوب می شود. قسمت های جالب بسیاری درون مجموعه این دانشگاه وجود دارند. کتابخانه کتابشناسی جوانینا (Biblioteca Joanina) که اوایل قرن 18 و با تحریک شاه ژائو پنجم ایجاد شد، نمونه خوبی از معماری سبک باروک است. عناوین دکتری در تالار Capelos که در اصل محل قرارگیری تخت پادشاهی بوده، اعطا می شوند.

8. کلیسای استخوان ها (Capela dos Ossos)

شاید کلیسای استخوان ها به شکل یکی از صحنه های یک فیلم هالووینی به نظر برسد، اما در واقع این کلیسا یک راه چاره ساده ارائه شده به وسیله راهبان قرن 16 در خصوص فضای زیادی که گورستان های شهر ایورا اشغال می کردند، است. آنها به جامانده اجساد را به یک کلیسای کوچک که با نام کلیسای استخوان شناخته می شد برده و از آنها برای تزئین فضای داخلی کلیسا استفاده می کردند. این کلیسای کوچک بخشی از کلیسای گوتیک سنت فرانسیس است. تخمین زده شده که تقریباً از 5000 اسکلت و جمجمه برای تزئین دیوارها و سقف کلیسا استفاده شده است.

7. صخره دریایی بلند (Cabo Girao)

Cabo Girão در ساحل جنوبی مادیرا در مجمع ا لجزایر پرتغالی با همین نام قرار گرفته است. از این صخره که 570 متر (1870 فوت) ارتفاع دارد، معمولاً به عنوان بلندترین صخره دریایی اروپا یاد می شود، اما حداقل سه صخره بلندتر از Cabo Girão در اروپا وجود دارند. با این وجود، تماشای دریا از بالای این صخره بسیار هیجان انگیز است. در سال 2012 سکویی از جنس شیشه روی این صخره نصب شد که تجربه ای ایستادن روی آن را ترسناک تر می نماید.

6. قلعه سائو خورخه (Sao Jorge)

قلعه سائو خورخه یکی از بهترین جاذبه های توریستی لیسبون است، چرا که از تمامی مکان های شهر می توان آن را دید. ساخت آن به زمان رومیان بر می شود، البته مورها در قرن دهم استحکامات آن را بازسازی کردند. این قلعه در سال 1147 و طی محاصره لیسبون در جنگ های صلیبی دوم از اشغال مورها آزاد شد. بعدها از آن به عنوان محل اقامت پادشاه آلفونسو سوم استفاده شد. این قلعه بارها تخریب و سپس بازسازی شده است. امروزه دیواره ها و 18 برج برای بازدید مراجعه نمایندگان به جای مانده است.

5. قلعه Obidos

Obidos

قلعه Obidos سازه ای پرابهت است که روی تپه ای در شهر کوچک Obidos در ساحل اقیانوس اطلس قرار گرفته و قدمت آن به دوران رومیان می رسد. مورها این قلعه را در قرن هشتم بنا کردند. در قرن چهاردهم این بنا تغییر شکل داد و یک بارو به آن اضافه شد. امروزه این قلعه به یک هتل لوکس تبدیل شده است. هرساله در ماه جولای، یک بازار سنتی قرون وسطی در این مکان آغاز به کار می نماید.

4. محله ریبریا (Cais da Ribeira)

محله ریبریا منطقه ای زیبا و مجذوب نماینده در شهر پورتو است که بعضی از آن با نام روح پورتو نیز یاد می نمایند. این محله شامل خیابان هایی به سبک قرون وسطی است که به میدانی در کنار رودخانه دورو ختم می شوند. کافه ها و رستوران های متعدد درون ساختمان های قرون وسطی، ریبریا را به مکانی محبوب برای خوردن و نوشیدن تبدیل نموده است. این محله دارای محبوبیت بسیاری مخصوصاً در روزهای جشن که اهالی شهر برای تماشای آتش بازی به آن وارد می شوند است. خانه ای که شاهزاده هنری دریانورد در سال 1394 در آن متولد شد نیز در این محله واقع شده است.

3. ساحل سرمه ای (Praia da Marinha)

Praia da Marinha

ساحل سرمه ای یکی از زیباترین ساحل های پرتغال است. این ساحل که در منطقه ساحلی اقیانوس اطلس در آلگاروه واقع شده، از یک طرف به وسیله آب های آبی زیبا و از طرف دیگر به وسیله سواحل و صخره های بلند احاطه شده است. در بروشورهای مسافرتی منتشر شده از این ساحل، تصویر یک خلیج کوچک زیبا و آب های آبی تیره و سرمه ای دیده می شود. آب های شفاف این مکان آن را به مکانی مناسب برای غواصی تبدیل نموده است. این ساحل خوش چشم انداز در فاصله 30 دقیقه ای از شهر آلبوفیرا واقع شده است؛ پارکینگ رایگان در این مکان موجود است.

2. برج بلم (Belem Tower)

برج بلم که با نام برج سنت وینسنت نیز شناخته می شود، در مکانی قرار گرفته که قبلاً محل جزیره ای روی رود تاقوس در لیسبون، مرکز پرتغال بوده است. این برج باابهت که قدمت آن به سال 1515 و عصر کاوش باز می شود، هم برای دفاع از لیسبون در برابر مهاجمان و هم برای خوش آمد گویی به مهمانان ساخته شده بود. جنس آن از سنگ آهک تشکیل شده و یک دژ به آن متصل شده است؛ این دژ دارای فضای کافی برای 17 توپ با برد بالا بوده است. مجسمه Lady of Safe Homecoming نیز به سمت رود برای محافظت از ملوانان در سفر قرار گرفته است.

1. کاخ ملی پنا (Pena)

کاخ ملی پنا مانند یک قلعه افسانه ای به نظر می رسد، چرا که در روزهای ابری بالاتر از ابرها قرار می گیرد. با اینکه این کاخ بر فراز تپه ای در سینترا قرار گرفته، می توان در یک روز صاف و آفتابی آن را از لیسبون نیز مشاهده کرد. این کاخ به وسیله شاه فردیناند دوم ساخته شده و نمونه ای برجسته از رمانتیسم قرن نوزدهم نه تنها در پرتغال، بلکه در سراسر دنیا است، زیرا سبک های معماری مور و مانولی را ترکیب نموده است. این بنا ابتدا به عنوان عبادتگاهی برای بانوی پنا (Lady of Pena) در قرون وسطی استفاده می شد و اکنون در مناسبت های دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. تصویر اصلی مقاله هم دورنمایی از همین کاخ است. منبع: touropiaمنبع: کجارو
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1928

به "10 مورد از برترین جاذبه های گردشگری پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از برترین جاذبه های گردشگری پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید