10 نکته مهم دربارۀ سقف کاذب که احتمالاً نمی دانید

به گزارش مجله تانی بای، همان طور که از نام سقف کاذب پیدا است، با یک سقف واقعی طرف نیستیم. سقف کاذب به لایه ای گفته می گردد که بر روی سقف اصلی با هدف زیبایی و کاربردهای خاص ساخته می گردد. با توجه به تنوع و زیبایی خیره کننده، سقف کاذب امروزه به جزئی جدایی ناپذیر در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. در ادامه نکاتی مهم دربارۀ سقف کاذب را بیان می کنیم. ادامۀ مطلب را با خبرنگارن، مجله آنلاین خبرنگاران همراه باشید.

10 نکته مهم دربارۀ سقف کاذب که احتمالاً نمی دانید

جهت دریافت خدمات اجرای طراحی پشت بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

نکاتی مهم دربارۀ سقف کاذب

  1. سقف کاذب ابزاری تزئینی جهت شکل دادن، تغییر رنگ یا ایجاد ابعاد مدنظر یک اتاق استفاده می گردد.
  2. سقف کاذب را می توان جهت مخفی کردن سقف های ناموزون، گچ کاری بدترکیب و جلوگیری از پژواک صدا استفاده کرد. همچنین جهت تسهیل فرآیند عایق گذاری، تعبیه سیستم روشنایی و مخفی کردن سیم های سیستم برق کشی نیز می توان از سقف کاذب استفاده کرد.
  3. سقف کاذب به فرم های گوناگونی همچون منحنی، مدور، خطی و چهارگوش استفاده می گردد.
  4. سقف کاذب می تواند پنهان یا آشکار باشد. مقصود از پنهان و آشکار اجزای اصلی و داخلی سقف کاذب است.
  5. سقف کاذب از انواع متفاوتی ساخته می گردد. گچ پاریسی، چوب، چرم، پارچه، PVC، فلز و شیشه بعضی از مواد پرکاربرد در ساخت پنل اصلی سقف کاذب هستند. این پنل ها نیز روی شبکه های فلزی (مثل آلومینیوم) سوار می شوند. هرکدام از این مواد، کاربردها، مزایا و معایب خاص خود را دارند که در مطالب پیشین به صورت مفصل به آنها پرداخته شد.
  6. سقف کاذب ارتفاع اتاق را کمتر می نماید. از این رو ساختمان هایی که اتاق ها در آن ارتفاع کمی دارند گزینه مناسبی جهت استفاده از سقف کاذب نیستند.
  7. آفات، یکی از عظیم ترین مسائل سقف های کاذب، بخصوص نوع چوبی هستند. آفات، بین لایه های سقف کاذب لانه نموده و آغاز به فراوری مثل می نمایند.
  8. سقف کاذب هنگام زلزله ثبات بالایی ندارد.
  9. هنگام نصب لوستر و چراغ های آویز باید مراقب باشید. استفاده از هر نوع آویز روی سقف های کاذب باید با در نظر دریافت میزان تحمل سقف انجام گردد.
  10. در صورتی که سقف اصلی چکه کند و سقف کاذب نیز از گچ پاریسی ساخته شده باشد، ظاهر سقف خراب می گردد. گچ پاریسی ضدآب نیست.
منبع: هومینگ
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 868

به "10 نکته مهم دربارۀ سقف کاذب که احتمالاً نمی دانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته مهم دربارۀ سقف کاذب که احتمالاً نمی دانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید