15 اثر تاریخی استان ثبت ملی شدند

به گزارش مجله تانی بای، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بانک شاهی اراک و سنگ نگار های راونج دلیجان در فهرست جدیدترین آثار ملی ایران قرار گرفتند.

15 اثر تاریخی استان ثبت ملی شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر گفت: تپه خلچان و خانه اجلال در شهرستان تفرش، خانه اعتصام الملک و خانه میرزا مرتضی نورایی در شهرستان آشتیان، حسینیه و مسجد دیلم آباد انجدان، عمارت بانک شاهی و حمام روستای مصلح آباد در شهرستان اراک، حمام روستای ولاشجرد شهرستان فراهان و بقایای باروی تاریخی شهر و آب انبار مسجد جامع شهرستان ساوه در جدیدترین آثار ثبت ملی شده استان قرار گرفتند.

ایزدی اضافه نمود: سنگ نگاره های دره کوه راونج دلیجان، درمانگاه و باغ ارباب قنبر شهرستان محلات و بقایای کاروانسرای حاجی آباد شهرستان زرندیه نیز سه اثر دیگری است که با پیگیری های معاونت میراث فرهنگی استان تشکیل پرونده و در نهایت ثبت ملی شدند.

او در سرانجام گفت: با اعلام ثبت ملی این آثار، هرگونه فعالیت و عملیات عمرانی و تغییرات محیطی در محوطه و حریم این آثار محدود به اعلام نظر کارشناسی سازمان میراث فرهنگی کشور است و با خاطیان در این خصوص برخورد قانونی می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 234

به "15 اثر تاریخی استان ثبت ملی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 اثر تاریخی استان ثبت ملی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید