2 خوراکی صبحگاهی برای افزایش متابولیسم

به گزارش مجله تانی بای، متخصصان تغذیه می گویند زمانی که افراد طول شب را به استراحت سپری نموده اند، بدن در زمان بیدار شدن به مواد مغذی و سبک نیازمند است. بنابراین توصیه می گردد روز خود را با آب ولرم یا تنقلات کم حجم و پرانرژی آغاز کنید تا متابولیسم (سوخت و ساز بدن) آغاز گردد. دو گزینه مجذوب کننده در این زمینه بادام خیس شده و خرماست. مصرف این دو ماده غذایی در ابتدای صبح به علت خواص زیادی که دارد باعث افزایش متابولیسم بدن می گردد.

2 خوراکی صبحگاهی برای افزایش متابولیسم

بادام خیس شده می تواند احتیاج بدن به ویتامین و مواد معدنی را در ابتدای صبح تامین کند. در حقیقت خیساندن بادام در طول شب باعث افزایش خاصیت آن می گردد. توصیه می گردد پس از بیدار شدن از خواب 5 تا 10 عدد بادام خیس شده میل کنید. این موضوع باعث رسیدن مواد مغذی به بدن، تضمین سلامت و احساس سیری در طول روز می گردد.

علت آن که متخصصان تغذیه همیشه بر مصرف نکردن پوست بادام تاکید دارند، این است که پوست قهوه ای بادام دارای تانین است که مانع از جذب مناسب مواد مغذی آن می گردد. زمانی که بادام را در طول شب خیس می کنید، به راحتی در زمان مصرف پوست قهوه ای آن جدا و فرایند جذب مواد مغذی آن در معده با سهولت انجام می گردد.

خرما یکی از مواد غذایی بسیار مناسب است که انرژی آنی مورد احتیاج بدن در ابتدای صبح را تامین می نماید. بعلاوه خرما دارای دسته ای از فیبر های محلول است. این موضوع باعث ورود حجم آب بیشتری به روده ها و سلامت دستگاه گوارش می گردد.

مصرف خرما به درمان یبوست و مسائل سوء هاضمه یاری می نماید. بعلاوه به علت آن که خرما دارای سطح قابل توجهی از پتاسیم است می تواند به درمان ناراحتی های گوارشی و اسهال یاری کند.

توصیه می گردد از شب قبل بادام هایی را که می خواهید مصرف کنید در آب خیس کنید. خرما و بادام خیس خورده برترین مواد مغذی است که می توانید در ابتدای صبح به اسم تنقلات مصرف کنید. مصرف این دو ماده با افزایش متابولیسم، انرژی مورد احتیاج بدن در ساعات ابتدایی روز را تامین می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1727

به "2 خوراکی صبحگاهی برای افزایش متابولیسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 خوراکی صبحگاهی برای افزایش متابولیسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید