40 دستگاه اتوبوس از ابتدای سال بازسازی شدند ، قیمت اورهال یک دستگاه اتوبوس چند میلیارد است؟

به گزارش مجله تانی بای، مسئول بازسازی اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: در گذشته 42 دستگاه اتوبوس بازسازی شده را تحویل منطقه ها دادیم و با افزوده شدن 40 دستگاه تازه، در مجموع 82 اتوبوس بازسازی شده وارد ناوگان شده است.

40 دستگاه اتوبوس از ابتدای سال بازسازی شدند ، قیمت اورهال یک دستگاه اتوبوس چند میلیارد است؟

به گزارش خبرنگاران، حمیدرضا عزیزی در مراسم رونمایی از 40 دستگاه اتوبوس اورهال شده با حضور در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی، در کنار نوسازی ناوگان کار بازسازی را پیش گرفتیم. بنابراین، باتوجه به شرایط مالی کشور در بحث بازسازی ورود کردیم که با بهبود شرایط فنی اتوبوس ها، آرامش نسبی برای شهروندان فراهم گردد.

او ادامه داد: از ابتدای سال این پروژه را شروع کردیم و حدود 120 دستگاه در دو مرکز در حال بازسازی هستند. اولویت ما در انتخاب مراکز خودروسازها هستند ولی باتوجه به شرایط از مراکز دارای توانایی استفاده می کنیم. اولین مرکز ما شرکت شهاب خودرو و شرکتی دیگر از سمت اتوبوسرانی است.

عزیزی با تاکید بر اینکه 40 دستگاه اتوبوس از ابتدای سال بازسازی شده اند، توضیح داد: در گذشته 42 دستگاه را تحویل منطقه ها دادیم و با این تعداد تازه، 82 اتوبوس وارد ناوگان شده است.

او با اشاره به اینکه برای راندمان بهتر کار را در سه سطح کار جلو بردیم، اعلام کرد: برخی اتوبوس ها احتیاج به اورهال کلی داشتند که هزینه و وقت بیشتری می برد که شامل سطح یک می گردد. سطح دو شامل تزیینات و نوسازی داخل ماشین و موضوعات الکترونیکی است و سطح سوم هم به نقاشی و صافکاری ماشین مربوط می گردد. با تعریف این سه سطح ماشین ها را نوسازی کردیم.

عزیزی اضافه کرد: عمدتا این اتوبوس ها دوکابین هستند و باتوجه به شرایط ماشین ها در هر سه سطح نوسازی شدند. حدودا 50 درصد ناوگان ما فرسوده است و خواه ناخواه باید به سمت بازسازی حرکت می کردیم.

او در ادامه اعلام کرد: از آن جا که یونیت های اصلی اتوبوس های دوکابین از برندهای خاص اروپایی و آلمانی است، در روند کار تأخیر ایجاد شد. بازسازی مشتمل بر تعمیر و تعویض است و ما تا جای ممکن تعمیر می کنیم اما در مواردی مجبور به تعویض هستیم.

عزیزی با بیان اینکه برای تسریع در امر بازسازی در حال شناسایی مراکز هستیم تا ظرفیت اورهال را بالا ببریم، تاکید نمود: منظره ما اورهال 500 دستگاه تا دو ماه آینده است. البته قیمت اورهال یک دستگاه اتوبوس حدودا 1 میلیارد و 800 میلیون در سطح یک و 300 میلیون در سطح سه است.

مسئول بازسازی اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرایط فنی ماشین ها در خطوط شیب دار مانند منطقه ها 1 و 4 باعث می گردد سیستم قدرتی اتوبوس ها مستهلک بگردد، مطرح نمود: برخی از خطوط مانند سامانه خط دو به علت تردد بالا استهلاک اتوبوس ها را بالا می برند.

او درباره فرایند اجرای کار گفت: قراردادی با شرکت پیمانکار منعقد می گردد و بر اساس چک فهرست ها کارهای پیمانکار تعیین است. ماشین در هنگام ترخیص به وسیله سامانه تندرو چک و گارانتی می گردد و اینکه گفته گردد اتوبوسی در هنگام حرکت جوش بیاورد حرف درستی نیست. ماشین در هر لحظه احتمال نقص فنی دارد ولی کولرهای تمامی اتوبوس های اورهال شده سالم هستند. بازسازی امری نو و تازه نیست، اتوبوس ها همیشه داخل تعمیرگاه های پایانه ها بازسازی می شدند.

ظهر امروز شنبه، 23 اردیبهشت ماه، با حضور جمعی از اهالی رسانه و مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از 40 دستگاه اتوبوس دو کابین بازسازی شده رونمایی شد. گفتنی است؛ این اتوبوس ها در تمام خطوط تندرو توزیع خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2208

به "40 دستگاه اتوبوس از ابتدای سال بازسازی شدند ، قیمت اورهال یک دستگاه اتوبوس چند میلیارد است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 دستگاه اتوبوس از ابتدای سال بازسازی شدند ، قیمت اورهال یک دستگاه اتوبوس چند میلیارد است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید