شروع به کار جایزه ادبی نو برای نویسندگان مهاجر و پناهنده

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، انتشارات فوت نوت و موسسه خیریه کانتر پوینتز آرتز این جایزه را با تمرکز بر موضوعاتی همانند مهاجرت، پناهندگی، هویت و مقاومت در انگلستان راه اندازی کردند. این جایزه به ویژه از نوشته هایی استقبال می نماید که فرهنگ ها و مرزها را درمی نوردند و موضوعات کلیدی سیاسی و اجتماعی را آنالیز می نمایند.

شروع به کار جایزه ادبی نو برای نویسندگان مهاجر و پناهنده

برنده جایزه نویسندگی فوت نوتز اند کانترپوینتز، یک جایزه نقدی 10 هزار پوندی، قرارداد انتشار با فوت نوت پرس و 5000 پوند پیش پرداخت دریافت خواهد نمود. بعلاوه به برنده و نفر دوم یک اقامت نویسندگی یک هفته ای در دارتینگ تون هال برای کار روی کتاب هایشان داده می گردد.

همه کسانی که سابقه مهاجرت یا پناهندگی در بریتانیا یا ایرلند دارند، امکان حضور در این رقابت را خواهند داشت. بعلاوه نویسندگان می توانند با آثار چاپ نشده خود در این رقابت شرکت نمایند.

دریافت آثار در این رقابت از 19 ژوئن 2023 همزمان با هفته پناهندگان شروع شده است، مهلت ارسال آثار یکم اکتبر 2023 سرانجام می یابد و هیاتی متشکل از سه داور در ماه اوت معرفی می گردد. لیست نهایی نامزدها، فوریه 2024 و برنده و دو نفر دوم، ماه مارس 2024 معرفی خواهند شد.

فوت نوت پرس در سال 2022 با مشارکت بانیر بوکز انگلستان به عنوان یک ناشر ماموریت محور رمان و ادبیات غیرداستانی مرتبط با سیاست راه اندازی شد. ویدیشا بیسواس، مدیر عامل فوت نوت گفت: ما از اعلام جایزه نوشتن فوت نوت اند کانترپوینتز در اولین سالگرد راه اندازی خود بسیار هیجان زده هستیم.

او ادامه داد: از حمایت همه شرکای خود بسیار سپاسگزاریم. این یک جایزه حیاتی و به موقع و در راستای ماموریت فوت نوتز است و ما را قادر می نماید تا به وسیله قدرت داستان سرایی با فرهنگ تفرقه و قطبی شدن مبارزه کنیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 تیر 1402 بروزرسانی: 2 تیر 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2226

به "شروع به کار جایزه ادبی نو برای نویسندگان مهاجر و پناهنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار جایزه ادبی نو برای نویسندگان مهاجر و پناهنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید