اتحادیه اروپا: تماس های جداگانه در وین با اعضای برجام و آمریکا افزایش می یابد

به گزارش مجله تانی بای، تهران (پانا)- اتحادیه اروپا در بیانیه ای پس از جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام، به موضوعات مورد گفت و گو در این نشست پرداخت.

اتحادیه اروپا: تماس های جداگانه در وین با اعضای برجام و آمریکا افزایش می یابد

با ما سفر کنید و با بهترین تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، این نهاد اروپایی پس از برگزاری نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در بیانیه ای نوشت: نشست برجام(توافق هسته ای) روز آدینه، دوم آوریل به صورت مجازی برگزار گردید. طبق برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافق است. جلسه کمیسیون مشترک به نیابت از جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از طرف انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار گردید و با مشارکت نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس و ایران در سطح معاون وزیر امور خارجه و مدیران سیاسی وزارت خارجه این کشورها برگزار گردید.

در ادامه این بیانیه آمده است: طبق بیانیه مشترک وزرا در 21 دسامبر، شرکت کنندگان نشست چشم انداز بازگشت کامل آمریکا به برجام را مورد ملاحظه قرار داده و بر آمادگیشان برای پرداختن موثر به این موضوع در طی اقدامی مشترک تاکید کردند. شرکت کنندگان همچنین بر تعهدشان نسبت به حفظ برجام تاکید نموده و درباره چگونگی اطمینان یافتن از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن گفت و گو کردند.

بیانیه اتحادیه اروپا می افزاید: حاضران در نشست توافق کردند که این جلسه کمیسیون مشترک هفته بعد در وین به منظور تعیین کردن اقدامات لغو تحریم ها و اجرای (توافق) هسته ای به طور شفاف، ادامه یابد که شامل برگزار کردن نشست های گروه های تخصصی مرتبط می گردد. همچنین در این زمینه، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک(جوزپ بورل) تماس های جداگانه در وین را با تمامی اعضای برجام و آمریکا افزایش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1528

به "اتحادیه اروپا: تماس های جداگانه در وین با اعضای برجام و آمریکا افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: تماس های جداگانه در وین با اعضای برجام و آمریکا افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید