استرداد بدون جریمه بلیت پرواز ها تا پیش از 5 اسفند

به گزارش مجله تانی بای، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: بلیت پرواز های داخلی و خارجی که تا پیش از 5 اسفند برای هر تاریخی خریداری شده است، امکان استرداد بدون اخذ جریمه را دارد.

استرداد بدون جریمه بلیت پرواز ها تا پیش از 5 اسفند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مقصود اسعدی سامانی در تشریح آخرین شرایط پرواز های بین المللی شرکت های هواپیمایی داخلی گفت: کماکان همان کشور هایی که پرواز های خود به ایران را کنسل نموده بودند و اجازه پرواز به کشورشان را نمی دادند، شرایط خود را ادامه دادند؛ یعنی کشور های عراق، ترکیه و امارات از پذیرش مسافران پروازی ما معذور هستند.

وی ادامه داد: حتی دبی هم از روز گذشته از پذیرش پرواز های ما خودداری کرد و حتی اجازه انجام پرواز بدون مسافر هم به ایران ایر نداد. به هر حال تعدادی از مسافران ایرانی در دبی هستند و خواهان بازگشت به کشور بودند.

اسعدی سامانی در باره امکان استرداد وجه بلیت هایی که مسافران قصد کنسل کردن آن را دارند، شرح داد: مسافرانی که تا پیش از پنجم اسفند برای هر تاریخی بلیت اخذ نموده اند، می توانند بلیت خود را کنسل نمایند و هیچ جریمه ای مشمول آن ها نمی گردد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت:، اما مسافرانی که پس از پنجم اسفند و با توجه به شیوع کرونا نسبت به اخذ بلیت اقدام کردند و قصد ابطال آن را دارند مشمول شرایط استرداد می شوند.

وی بیان نمود: البته اگر مسافرانی امروز بلیتی را بابت پرواز بین المللی خریداری نمایند و روز آینده اعلام گردد که در فلان جهت پروازی امکان انجام پرواز وجود ندارد، این بلیت نیز شامل شرایط استرداد نمی گردد و بدون جریمه بلیت کنسل می گردد.

اسعدی سامانی با اشاره به اینکه تقاضای سفر های نوروزی کاهش یافته است، گفت: پس از ایام نوروز هم ماه مبارک رمضان شروع خواهد و تقاضای سفر در آن ایام نیز بسیار کم است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با ابراز امیدواری از کنترل شیوع بیماری کرونا در کشور بیان نمود: امیدواریم با کنترل این بیماری و کاهش مبتلایان در آینده نزدیک تقاضای سفر و حمل و نقل خصوصا در حمل و نقل هوایی افزایش یابد.

وی گفت: در خصوص پرواز های نوروزی ما آمادگی کامل داشتیم و از چند ماه قبل جلسات به صورت مستمر با شرکت های هواپیمایی برگزار شده بود، اما به علت شیوع بیماری کرونا با کاهش تقاضای سفر روبرو هستیم که امیدواریم تا روز های پایانی اسفند و شروع سفر های نوروزی شیوع بیماری کرونا کنترل و کاهش یابد.

به گزارش فارس، با شیوع بیماری کرونا در بعضی استان های کشورمان و توصیه وزارت بهداشت به مردم بابت عدم انجام سفر، تقاضای سفر برای روز های آینده و حتی ایام نوروز در انواع مدل های حمل و نقلی کاهش به سزایی داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 765

به "استرداد بدون جریمه بلیت پرواز ها تا پیش از 5 اسفند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرداد بدون جریمه بلیت پرواز ها تا پیش از 5 اسفند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید