انتفاضه عشایر سوریه علیه نظامیان تروریست و اشغالگر آمریکایی

به گزارش مجله تانی بای، دامنه اعتراضات عشایر سوریه ساکن مناطق شمال شرق این کشور به حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی و نیروهای مزدور دست نشانده اش در این منطقه روز به روز در حال افزایش است.

انتفاضه عشایر سوریه علیه نظامیان تروریست و اشغالگر آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه اینترنتی الرای الیوم در گزارشی اطلاع داد ، موج اعتراضات عشایر مناطق شمال شرق سوریه که تحت کنترل گروه شبه نظامی موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) مورد حمایت آمریکا و عربستان سعودی است به شدت افزایش یافته و در برهه اخیر به شکل گیری هسته های مقاومت مردمی در مقابل گروه قسد و پایگاه های نظامیان اشغالگر آمریکایی در منطقه منجر شده است.

به نوشته رای الیوم ، دولت آمریکا با واگذاری میادین نفتی شرق سوریه در دیر الزور به نیروهای قسد و امضای قرارداد این گروه با شرکت آمریکایی دلتا کرسنت انرژی برای راه اندازی چاه های این منطقه ، در واقع دروازه مسائل را به روی خود گشوده است به ویژه که قرار است درآمد حاصل از صادرات نفت به این خودمختاری خودخوانده برسد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است : رئیس جمهور بشار اسد سه ماه پیش در پاسخ به پرسشی اعلام نموده بود تقابل با نیروهای اشغالگر آمریکایی که اقدام به اشغال چاه های نفتی کشور کردند در حال حاضر جزو اولویت های ارتش سوریه نیست ، اما بعید نمی داند که مقاومتی مردمی از اهالی مناطق تحت اشغال علیه این اشغالگران شکل بگیرد.

در حال حاضر نیز فرزندان قبایل عربی که در گذشته به ویژه در سال 2007 پیروز شده بودند تلفات جانی و اقتصادی شدیدی را به اشغالگران آمریکایی در عراق وارد نمایند و آمریکا را مجبور به خروج کردند به طور حتم حاضر به پذیرش طرح های آمریکا و توطئه چینی این کشور به همراه نیروهای مخالف برای چپاول منابع نفتی و کشاورزی کشورشان که از آن ملت سوریه است ، نخواهند شد.

بعد از آغاز این انتفاضه بود که فرماندهی ارتش آمریکا یک کاروان نظامی متشکل از 47 کامیون مملو از سلاح و مهمات سبک و سنگین را به شمال این شهر اعزام کرد تا از نیروهای قسد حمایت کند.

گزارش های رسیده حکایت از آن دارد مقاومت عشایر سوریه قرار است تمرکز عملیات خود را علیه کارمندان و کارشناسان شرکت نفت آمریکایی متمرکز نمایند.

به اعتقاد رای الیوم در صورت به راه افتادن انتفاضه عشایر و قبایل عربی علیه اشغالگران آمریکایی و مزدورانشان که در شرق سوریه مستقر هستند ، به طور حتم تا زمان اخراج این اشغالگران و آزاد سازی تمامی خاک سوریه و منابع نفتی اش تحت حاکمیت کشور متوقف نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1110

به "انتفاضه عشایر سوریه علیه نظامیان تروریست و اشغالگر آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتفاضه عشایر سوریه علیه نظامیان تروریست و اشغالگر آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید