اندونزی بالاترین آمار قربانیان کرونا در جنوب شرق آسیا را داراست

به گزارش مجله تانی بای، نرخ تلفات ویروس کرونا (کووید -19) در کشور اندونزی تا روز آدینه 9.1 درصد بوده و این درحالی است که نرخ تلفات جهانی کرونا 5.2 درصد بوده است.

اندونزی بالاترین آمار قربانیان کرونا در جنوب شرق آسیا را داراست

به گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کشور اندونزی روز دوشنبه 12 اسفند سال گذشته (دوم مارس) دو مورد اول ابتلا به کرونا را اظهار داشت و تا روز سوم آوریل (آدینه 15 فروردین) شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به یک هزار و 986 نفر و تعداد تلفات این بیماری به 181 نفر رسید که این کشور به این ترتیب بالاترین میزان تلفات کرونا در جنوب شرقی آسیا را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش ، در حالی که تا روز آدینه نرخ تلفات کرونا در سطح دنیای 5.2 درصد بوده، این رقم در اندونزی 9.1 درصد بوده است. در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، نرخ تلفات کرونا در همین مدت در فیلیپین 4.5 درصد و در مالزی 1.6 درصد بوده است هر چند که این دو کشور موارد بیشتری از ابتلا را دارند و در هر دوی این کشورها شمار مبتلایان بیش از سه هزار نفر است.

در شهر جاکارتا پایتخت اندونزی که بیشترین میزان آلودگی را داشته است، در حدود 95 تن از کارکنان بهداشت و درمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تا روز دوم آوریل دستکم 13 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

درحالی که در ماه ژانویه کشور اندونزی هیچ موردی از ابتلا به کرونا را گزارش ننموده بود این کشور اکنون با جهشی ناگهانی در آمار و ارقام ابتلا و تلفات کرونا رو به رو شده است.

کارشناسان می گویند که فشار بر نظام بهداشت و درمان، کمبود تجهیزات بهداشتی و محافظتی شخصی و کمبود آزمایش، در بالا رفتن تعداد تلفات کرونا در این چهارمین کشور پرجمعیت دنیا نقش داشته است.

بنا بر آمار وزارت بهداشت اندونزی در این کشور 2 هزار و 813 بیمارستان وجود دارد و بطور میانگین برای هر 10هزار نفر 12 تخت بیمارستانی موجود است. همچنین در این کشور با جمعیت بیش از 260 میلیون نفری حدود 110 هزار پزشک وجود دارد.

احمد یوریانتو سخنگوی دولت اندونزی در امور کرونا در پاسخ به این سوال که چرا این کشور بالاترین نرخ تلفات در منطقه را دارد گفته است که او هنوز به هیچ نتیجه گیری نرسیده است . وی به الجزیره گفت: آمارها هنوز در حال به روز شدن هستند و اگر شمار افراد مورد آزمایش بالا برود در این صورت نرخ تلفات پایین خواهد رفت.

از سوی دیگر واحد تحقیقاتی ایجکمان - آکسفورد برآورده نموده است که تا خاتمه ماه جاری میلادی ممکن است 71 هزار نفر در اندونزی به کرونا مبتلا باشند. همچنین محققان دانشگاه اندونزی گفته اند که تا اواسط ماه می ممکن است بین 600 هزار تا 2.5 میلیون نفر در اندونزی به کرونا مبتلا شوند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 860

به "اندونزی بالاترین آمار قربانیان کرونا در جنوب شرق آسیا را داراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی بالاترین آمار قربانیان کرونا در جنوب شرق آسیا را داراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید