ایران در میان 10 کشور برتر دارنده نیروگاه های حرارتی جهان

به گزارش مجله تانی بای، ایران با برخورداری از 69 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاه های حرارتی توانسته رتبه نهم تولیدکنندگان برتر برق حرارتی جهان را به دست آورد.

ایران در میان 10 کشور برتر دارنده نیروگاه های حرارتی جهان

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، ظرفیت کل نیروگاه های جهان به هفت هزار و 320 گیگاوات رسیده که نیروگاه های حرارتی اعم از بخاری، گازی و سیکل ترکیبی با ظرفیت چهار هزار و 284 گیگاوات توانسته اند سهم 58 درصدی را در این میان به خود اختصاص دهند.

کشور های چین، آمریکا، هند، ژاپن، روسیه، آلمان، کره جنوبی، عربستان، ایران و اندونزی به ترتیب 10 کشور برتر دارنده نیروگاه های حرارتی جهان هستند.

اکنون ظرفیت کل نیروگاه های ایران (حرارتی، تتازهپذیر، اتمی، برقابی، تولیدپراکنده و دیزلی) از مرز 86 هزار مگاوات عبور کرده است که 69 هزار مگاوات از این ظرفیت مربوط به نیروگاه های حرارتی است و این واحد ها 92 درصد تولید برق کشور را بر عهده دارند.

تا به امروز 587 واحد تولید برق حرارتی در 129 نیروگاه کشور ساخته شده که بیش از 67 درصد این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است و طبق برنامه ریزی اجرا شده برای تامین برق پایدار پیک تابستان سال آینده در مجموع 31 واحد نیروگاهی تازه دیگر نیز به ظرفیت چهارهزار و 750 مگاوات وارد مدار خواهد شد.

بر اساس آخرین ارزیابی اجرا شده، جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از 86 هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاهی چهاردهمین تولیدکننده برق جهان و رتبه نخست خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1975

به "ایران در میان 10 کشور برتر دارنده نیروگاه های حرارتی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در میان 10 کشور برتر دارنده نیروگاه های حرارتی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید