ایران و برزیل از پژوهش های علمی حمایت می نمایند

به گزارش مجله تانی بای، پژوهش های علمی مشترک میان محققان ایران و برزیل با امضای تفاهم نامه میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و بنیاد تحقیقاتی سائوپائولوی برزیل حمایت می گردد. تفاهم نامه ای که جهت گسترش همکاری های علمی میان دو کشور را هموار می نماید.

ایران و برزیل از پژوهش های علمی حمایت می نمایند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری و بنیاد تحقیقاتی سائوپائولوی برزیل (FAPESP)تفاهم نامه همکاری امضاء کردند تا همکاری های علمی میان دو کشور در حوزه های گوناگون شتاب گیرد.

بر اساس این تفاهم نامه از پژوهش های مشترک محققان ایران و برزیل حمایت می گردد.همچنین حمایت از برگزاری کارگاه های آموزشی و سمینارها نیز از دیگر برنامه های آن است. امضای این تفاهم نامه توسعه تبادلات علمی پژوهشگران دو کشور را به همراه دارد و فرصتی برای استفاده از ظرفیت های علمی فراهم می نماید.

برنامه های تبادل محقق از دیگر اقداماتی است که با امضای این تفاهم نامه از آن حمایت می گردد تا زمینه برای افزایش همکاری های علمی میان دو کشور فراهم گردد.

بر اساس این گزارش، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی نیز با بنیاد تحقیقاتی سائوپائولوی برزیل برای توسعه و گسترش همکاری های علمی در حوزه علوم شناختی، میز همکاری مشترک ایجاد کردند تا دامنه فعالیت های متقابل آنها تقویت گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 763

به "ایران و برزیل از پژوهش های علمی حمایت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و برزیل از پژوهش های علمی حمایت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید