بارگذاری های سنگینی بر حوضه زاینده رود شده است

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران/اصفهان وزیر نیرو گفت: طی سال های گذشته بارگذاری های خیلی سنگینی بر حوضه زاینده رود اجرا شده بدون اینکه به منابع توجه گردد و مهمترین تصمیم برای حل مشکل این است که باز تخصیص دهیم.

بارگذاری های سنگینی بر حوضه زاینده رود شده است

علی اکبر محرابیان، شامگاه (جمعه-21 آبان ماه) در جمع خبرنگاران با جمع بندی سفر و بازدید خود از منطقه ها شرق و غرب اصفهان و خواسته های کشاورزان این شهرستان، اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی انجام شده قرار بود در این سفر موضوع آب را که مورد توجه تمام اقشار مردم استان و به ویژه مسائل کشاورزان اصفهان را به صورت میدانی آنالیز کنیم.

وی اضافه نمود: امروز از اغلب شهرهای منطقه شرق اصفهان و مزارع آن بازدید و موضوع فرونشست زمین را به صورت دقیق به خصوص در شهرها و شهرستان های شمالی آنالیز و بعلاوه از غرب استان بازدید و با کشاورزان به شکل رو در رو صحبت و مسائل و مسائل آنها را آنالیز کردیم.

به گزارش خبرنگاران، وزیر نیرو گفت: سالی که پشت سر گذاشته ایم طی 52 سال گذشته سال بسیار خشکی بود و امیدواریم سال آبی جاری پر از نعمت الهی باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل مربوط به کشاورزان به توزیع عادلانه آب برمی گردد، توضیح داد: متاسفانه طی سال های گذشته بارگذاری های خیلی سنگینی بر این حوضه انجام شده بدون اینکه به منابع توجه گردد.

محرابیان گفت: مهمترین تصمیم برای حل مشکل این است که بازتخصیص دهیم و بعضی بخش ها که امکان تامین آب به روش های دیگر همانند پساب ها و آب های متعارف دارند، تامین آب نمایند و باید کوشش کنیم منابع بیشتری را برای مردم و کشاورزان آزاد کنیم.

وی اضافه نمود: بعضی طرح های نیمه تمام باعث شده که ورودی ها کاهش یابد و سعی داریم با سرعت بخشی این پروژه ها باعث افزایش ورودی های اصفهان و استان های همجوار شویم.

وزیر نیرو اعلام کرد: متاسفانه رکود اجرای پروژه ها به کشور صدمه زده است و در طول سال های گذشته شاهد بودیم که بعضی پروژه ها بیش از 10 سال متوقف بوده اند و در حالی که نیازهای مردم روز به روز بیشتر شده، این طرح ها متوقف مانده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1850

به "بارگذاری های سنگینی بر حوضه زاینده رود شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارگذاری های سنگینی بر حوضه زاینده رود شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید