بازگشایی موزه ادب و عرفان اهر به مناسبت هفته میراث فرهنگی

به گزارش مجله تانی بای، سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی از بازگشایی موزه ادب و عرفان اهر طی روزهای آینده به مناسبت هفته میراث فرهنگی اطلاع داد.

بازگشایی موزه ادب و عرفان اهر به مناسبت هفته میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، سید حسن قریشی اظهار کرد: موزه ادب و عرفان به عنوان نخستین موزه تخصصی این حوزه در کشور از عناصر هویتی بسیار ارزنده استان محسوب می گردد که به دلیل آسیب های کالبدی در اثر زلزله تعطیل شده بود، با توجه به اتمام مراحل مرمتی این مجموعه توسط کارشناسان متخصص میراث فرهنگی استان در روزهای آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان با اشاره به اهمیت و حساسیت اقدامات مرمتی اجرا شده در بقعه شیخ شهاب الدین اهری گفت: تا کنون عملیات مرمتی نظیر نصب سیستم های حفاظتی، تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی، لایه برداری و مرمت دیواره¬ها، سبک سازی گنبد، محوطه سازی و برطرف خطر و مرمت تزئینات با استفاده از تجربیات تیم مشاور آلمانی اجرا شده است.

قریشی در انتها اعلام کرد: با وجود اطلاع رسانی اجرا شده برای بازگشایی این موزه در روز 30 اردیبهشت 98، به منظور رعایت استاندارد انتقال اموال موزه ای و اخذ مجوزهای لازم برای این انتقال و نیز رعایت موارد حفاظتی و تامینی، این موزه با 2 روز تاخیر بازگشایی خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 264

به "بازگشایی موزه ادب و عرفان اهر به مناسبت هفته میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی موزه ادب و عرفان اهر به مناسبت هفته میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید