بایدن رسما نامزد تصدی وزارت دفاع را معرفی کرد

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران : جو بایدن نامزد حزب دموکرات و رئیس جمهور احتمالی بعدی آمریکا در بیانیه ای به طور رسمی ژنرال لوید اوستین را به عنوان نامزد دولت احتمالی وی برای تصدی پست وزارت دفاع معرفی کرد.

بایدن رسما نامزد تصدی وزارت دفاع را معرفی کرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، اوستین 67 سال سن دارد و از 31 ژانویه سال 2012 تا 8 مارس 2013 معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بود و بعد از آن به سمت فرماندهی نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه غرب آسیا منصوب شد و تا سال 2016 در این سمت باقی ماند.

دوران حضور اوستین در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا با ظهور داعش در سوریه و عراق مصادف شد.

او سال 2015 در یک جلسه استماع در کنگره اعتراف کرد که آمریکا در قالب برنامه ادعایی اش برای تربیت و تجهیز گروهی جهت مبارزه با داعش، ظرف 5 ماه تنها 5 نیرو را برای این مأموریت تربیت کرده بود.

اوستین آوریل سال 2016 از ارتش آمریکا بازنشسته شد و با توجه به اینکه کمتر از 7 سال از زمان حضورش در ارتش می گذرد، بایستی ابتدا هر دو مجلس کنگره با رأی گیری منع قانونی ریاست او بر پنتاگون را رفع کنند. طبق قوانین آمریکا ژنرال های بازنشسته ارتش برای اینکه بتوانند ریاست پنتاگون را بر عهده بگیرند باید دست کم 7 سال از تاریخ خدمتشان در ارتش گذشته باشد. در صورت تأیید آستین، او نخستین وزیر دفاع سیاه پوست آمریکا خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1320

به "بایدن رسما نامزد تصدی وزارت دفاع را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن رسما نامزد تصدی وزارت دفاع را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید