ترامپ پاول را جنگ افروز و مسئول جنگهای خاورمیانه خواند

به گزارش مجله تانی بای، رئیس جمهور ایالات متحده در واکنش به اظهارات تند وزیر خارجه اسبق این کشور علیه او و اعلام حمایتش از جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات پیشِ روی این کشور، وی را مسئول جنگ افروزی آمریکا در غرب آسیا دانست.

ترامپ پاول را جنگ افروز و مسئول جنگهای خاورمیانه خواند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال اظهارات کالین پاول وزیر امور خارجه آمریکا دوران ریاست جمهوری جرج بوش علیه ترامپ و اعلام حمایت برای جو بایدن نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی این کشور به سرعت با انتشار چند توئیت واکنش نشان داد.

ترامپ عصر یکشنبه در توییتی در این رابطه با به سخره دریافت پاول که به تازگی با پیوستن به جمعی از مقامات ارشد نظامی سخنان تندی علیه ترامپ ابراز کرده اند، نوشت: کالین پاول، شخص به واقع حقیری که مسئول ورود ما به جنگ های فاجعه آمیز در خاورمیانه بود به تازگی اعلام کرده است به یک حقیر دیگر، جو بایدن، رأی خواهد داد. آیا پاول نگفت که عراق سلاح کشتار جمعی دارد؟ آنها این کار را نکردند، بلکه ما را به جنگ بردند.

وی در ادامه نوشت: لطفاً شخصی به پاول بگوید که من حمایت تقریباً 300 قاضی را به همراه دارم که یک حدنصاب محسوب می شود، [حمایت] دو دیوان عدالت عالی را دارم، ارتش تحلیل رفته را بازسازی کردم، بزرگترین قانون مالیاتی کشور را راه اندازی کردم و بخش بهداشت و درمان را نجات دادم و اقدامات بسیار دیگر.

دشمنی ترامپ و پاول از انتخابات سال 2016 شروع شد. در آن زمان پاول ترامپ را نژادپرست و یک ننگ ملی خطاب کرد.

پاول که یک سیاستمدار و از ژنرال های چهارستاره بازنشسته ارتش آمریکاست از سال 1987 تا 1989 به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا فعالیت داشت. وی از سال 1989 تا 1993 نیز رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بود. وی در دوران ریاست جمهوری جرج بوش به عنوان اولین وزیر امور خارجه سیاه پوست آمریکا به فعالیت سیاسی اش ادامه داد.

وی همچنین مسئول جنگ افروزی غیرقانونی آمریکا علیه عراق در سال 2003 است از این رو که 15 سال قبل به همراه مقام های آمریکایی از جمله شخص جرج بوش رئیس جمهور وقت مدعی شد عراق در حال تلاش برای دستیابی به جنگ افزارهای کشتارجمعی است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1008

به "ترامپ پاول را جنگ افروز و مسئول جنگهای خاورمیانه خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ پاول را جنگ افروز و مسئول جنگهای خاورمیانه خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید