برگزاری دوره آموزشی رعایت پروتکل های بهداشتی در تاسیسات گردشگری اردبیل

به گزارش مجله تانی بای، دوره آموزشی رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری در پساکرونا، در هتل لاله سرعین برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی رعایت پروتکل های بهداشتی در تاسیسات گردشگری اردبیل

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات چگونه برای تحصیل به کانادا برویم هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین جهت را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اردبیل، این دوره آموزشی زیر نظر اداره کل استان و با حمایت جامعه هتل ها و مراکز اقامتی و شرکت توسعه جهانگردی با حضور حداکثری مدیران مراکز و تأسیسات جهانگردی اردبیل برگزار گشت.

نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی اردبیل در این دوره آموزشی اظهار کرد: بیشترین و سریع ترین خسارت ناشی از شیوع بیماری کرونا متوجه بخش جهانگردی بوده که نه تنها در استان و کشور بلکه در دنیا شاهد این تأثیر هستیم.

او با قدردانی از مدیران مراکز اقامتی و تأسیسات جهانگردی استان که با درک صحیح شرایط موجود و اولویت بخشیدن به سلامتی مردم اقدام به تعطیلی مراکز کردند، اضافه نمود: بیشترین همکاری را در این حوزه در استان شاهد بودیم.

فلاحی بیان نمود: بعد از کرونا رقابت در سطح کشور برای تبدیل شدن به مقاصد اول جهانگردی افزایش می یابد و آنچه مسلم است جهانگردی داخلی سریع به رونق قبلی خود بازخواهد گشت و فعالیت ها در این بخش شروع می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اردبیل با تأکید بر بهره مندی از فرصت تعطیلی که در کرونا به وجود آمده است، گفت: این ایام فرصتی برای تغییر نگرش، ارتقای سطح خدمات و آموزش فعالین در این حوزه است.

او شرح داد: استان اردبیل که یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور بوده و از جهانگردی به عنوان محور اصلی توسعه آن یاد می شود، لازم است که فعالان در این حوزه چه در آموزش چه در تجهیز به فناوری های نوین وارد عمل شوند.

فلاحی با اشاره به پیگیری های دکتر مونسان در خصوص جبران خسارت های ناشی از تعطیلی تأسیسات جهانگردی ناشی از کرونا اظهار کرد: با پیگیری های وزارت میراث فرهنگی و شخص وزیر سه رسته از 10 رسته مصوب طرح حمایتی دولت مربوط به حوزه جهانگردی است.

او اضافه نمود: این رسته ها شامل دفاتر خدمات مسافرتی، تأسیسات جهانگردی اعم از مراکز اقامتی، آب های درمانی، مجتمع های جهانگردی و نیز فعالین حوزه صنایع دستی در عرصه تولید و عرضه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان اردبیل هدف از برگزاری این دوره آموزشی را یادگیری با شیوه ها و پروتکل های بهداشتی برای شروع فعالیت در پساکرونا دانست و بیان نمود: با توجه به اینکه فصل تابستان پیک جذب جهانگرد به استان اردبیل است بنابراین باید مراکز اقامتی و تأسیسات جهانگردی ما با تمام قوا برای میزبانی شایسته تر، متفاوت تر و کیفی تر از گذشته آماده باشند.

او گفت: در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار گشت، تشکیل صندوق حمایت از جهانگردی را همانند صندوق حمایت از صنعت و کشاورزی پیشنهاد کردیم که مورد اقبال وزیر قرار گرفت و به همین دلیل از شرکت آب منطقه ای، اداره کل امور مالیاتی، بانک ها و دستگاه های اجرایی در حوزه جهانگردی انتظار می رود همکاری لازم را در خصوص این زمینه در زمان تعطیلی داشته باشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 913

به "برگزاری دوره آموزشی رعایت پروتکل های بهداشتی در تاسیسات گردشگری اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری دوره آموزشی رعایت پروتکل های بهداشتی در تاسیسات گردشگری اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید