برگزاری غیرمتمرکز نمایشگاه کتاب فرانکفورت

به گزارش مجله تانی بای، نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2020 به صورت غیرمتمرکز برگزار خواهد شد.

برگزاری غیرمتمرکز نمایشگاه کتاب فرانکفورت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، براساس خبر منتشرشده در پایگاه الکترونیکی نمایشگاه کتاب فرانکفورت، مسوولان این نمایشگاه از برگزاری آن به صورت غیرمتمرکز و مجازی در شهر فرانکفورت خبر داده اند.

با توجه به بحران دنیای کرونا، این برگزاری بر اساس تایید مدیران ایالت هسن و با گسترش فعالیت های مجازی محقق خواهد شد. بر اساس خبر منتشرشده و همچنین اطلاع رسانی کاترین گروین (مدیر روابط عمومی نمایشگاه کتاب فرانکفورت)، مسوولان برگزاری نمایشگاه بر اساس تصمیم اتخاذشده توسط شورای عالی اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان و رایزنی با مقامات مختلف به این نتیجه رسیده اند. مطابق برنامه ریزی اجرا شده، نمایشگاه کتاب فرانکفورت در دوره جاری خود، به صورت غیرمتمرکز در مرکز نمایشگاهی در شهر فرانکفورت و همزمان به صورت مجازی برگزار می گردد. بدین منظور نشست خبری نمایشگاه کتاب فرانکفورت ساعت 12 ظهر پنجشنبه، 8 خرداد با حضور یورگن بووس (مدیر نمایشگاه) و سایر مقامات اجرایی برگزار و به صورت زنده و مستقیم از یوتیوب (https://youtu.be/WewaPYIQUkw) پخش می گردد.

بر همین اساس و طبق اعلام اولیه، هفتادودومین دوره این نمایشگاه با توجه به نکات زیر برگزار خواهد شد:

1. مبنای برپایی هفتادودومین دوره نمایشگاه فرانکفورت در محل نمایشگاه، رعایت پروتکل های مفصل بهداشتی و پزشکی حاکم در ایالت هسن است که با توجه به ارزیابی مداوم و حرفه ای از شرایط موجود و انطباق پیوسته با الزامات قانونی قابل اجرا و به منظور تضمین امنیت بازدیدنمایندگان، غرفه داران و کارکنان شرکت نماینده در این نمایشگاه اجرا می گردد.

2. نمایشگاه کتاب فرانکفورت به عنوان ویترین بین المللی صنعت نشر در سال های اخیر نه تنها در بین متخصصان این حوزه، بلکه در بین خوانندگان نیز به طور فزاینده ای رواج یافته است. نمایشگاه کتاب فرانکفورت حتی در مواقع بحرانی نیز از این صندلی استفاده و آن را برای آینده صنعت نشر حفظ می نماید. بر همین اساس برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت در امسال (که ترکیبی از رویدادهای فیزیکی مرتبط با کتاب در مرکز نمایشگاه همراه با فرمت های دیجیتال آینده گر است) از اهمیت بسیاری برخوردار است.

3. نمایشگاه کتاب فرانکفورت انتظار دارد غرفه داران از سراسر اروپا در این رویداد مشارکت نمایند. حضور سایر کشورها نیز بسته به محدودیت های سفر در زمان نمایشگاه (ناظر به شرایط بهداشتی کشور مبدأ) خواهد بود. جزئیات برنامه نمایشگاه امسال در خاتمه ماه ژوئن اعلام می گردد.

4. در نمایشگاه فرانکفورت، ایمنی و سلامتی همه شرکت نمایندگان مانند همواره در اولویت واقع شده است. اقدامات پیچیده ای با توجه به لزوم حفظ فاصله اجتماعی و بهداشت برای هدایت بازدیدنمایندگان اتخاذ می گردد و این امر با الزامات فعلی تطبیق داده می گردد.

5. برنامه دیجیتال نمایشگاه کتاب فرانکفورت، نیازهای شرکت نمایندگان محلی و تمام شرکت نمایندگان متصل از سراسر دنیا را با امکانات زیادی (از جمله ارائه شرکت و محصول، مناسبت ها و قالب های مربوط به شروع مشاغل، برقراری تماس با شرکای تجاری، فرایند بازار و آموزش)، پشتیبانی خواهد نمود. بدین منظور این نمایشگاه در حال فراوری تعدادی قالب دیجیتالی است که دقیقاً به این نیازهای مشتری پاسخ می دهد و مشارکت شرکت ها و فعالان صنعت چاپ و نشر و صنایع وابسته در سراسر دنیا در نمایشگاه کتاب 2020 را امکان پذیر خواهد ساخت.

6. به منظور مطلع سازی علاقه مندان کتاب در سراسر دنیا در خصوص کتاب های جدید منتشرشده، نمایشگاه کتاب فرانکفورت تقریباً به شکل مجازی برگزار می گردد.

7. کشور مهمان ویژه: مسوولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت در حال رایزنی با مسوولان کانادایی برای تطبیق شرایط با شرایط موجود هستند. نحوه این حضور به زودی اعلام خواهد شد.

در این اطلاعیه، برنامه اجرایی نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2020 بدین صورت اعلام شده است:

زمان: از 14 تا 18 اکتبر 2020.

تعداد بازدیدنمایندگان پذیرفته شده: بازدیدنمایندگان همزمان در سایت پذیرش می شوند و به فضای ناخالص پرشده در ماه اکتبر بستگی دارد.

سالن ها: در حال حاضر، برپایی نمایشگاه در سطح شش سالن متمرکز است (سطح سالن 3.0 و 3.1، 4.0، 4.1 و 6.0 و 6.1).

جانمایی: پیش بینی می گردد جانمایی متقاضیان تا اواسط ماه جولای به خاتمه برسد.

فضای غرفه: کمترین فضای ممکن برای برپایی غرفه، 8 مترمربع خواهد بود. غرفه دارانی که 4 مترمربع رزرو نموده اند 4 مترمربع مازاد (بدون پرداخت هزینه اضافی) دریافت می نمایند.

عرض راهرو: به هر غرفه 1.5 متر عرض (راهرو) در جلو به عنوان یک منطقه ارتباطی اضافی اختصاص می یابد و عرض راهرو در سالن ها بین 6-8 متر است.

تبادلات حق امتیاز: آژانس های ادبی واقع در مکان جدید centre LitAg (سالن 6.1) نیز می توانند امسال توسط مدیران حق امتیاز ناشران مختلف برای بهره برداری استفاده شوند.

فروش کتاب: بازدیدنمایندگان می توانند روز شنبه و یکشنبه کتاب را با قیمت خرده فروشی قانونی خریداری نمایند.

بلیت ورودی نمایشگاه: بلیت فروشی برای بازدیدنمایندگان تجاری از تاریخ 11 مرداد شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 950

به "برگزاری غیرمتمرکز نمایشگاه کتاب فرانکفورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری غیرمتمرکز نمایشگاه کتاب فرانکفورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید