تاکید مرکل و کونته بر لزوم تشکیل اتحادیه بانکی اروپایی

به گزارش مجله تانی بای، صدر اعظم آلمان در دیدار با نخست وزیر دولت جدید ایتالیا به مسائل مهم این اتحادیه از جمله مسئله مهاجران پرداخته و بر لزوم تشکیل اتحادیه بانکی اروپایی تاکید نمود.

تاکید مرکل و کونته بر لزوم تشکیل اتحادیه بانکی اروپایی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به عنوان یکی از اولین سران کشورها است که برای دیدار با مقامات دولت جدید ایتالیا به رم سفر نموده است. دیدار بین آنگلا مرکل و جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در یک مهمانخانه با شکوه دفتر نخست وزیری این کشور در حاشیه شهر رم انجام شد که حاکی از هماهنگی بین رم و برلین بود.

مرکل در دوران دولت ائتلافی قبلی ایتالا متشکل از جنبش افراطی لیگ شمال و جنبش 5 ستاره که به عنوان دولتی ضد اروپایی مطرح بود به رم سفر نکرد. حالا حدود 2 ماه بعد از روی کار آمدن یک ائتلاف دولتی هوادار اروپایی مرکل برای دیدار با مقامات این کشور به رم سفر نموده است. وی به کونته حمایت کشورش از ایتالیا در موضوعات حساس مهاجرات و پناهندگی را وعده داد.

مرکل در این باره گفت که من معتقدم که ما نمی توانیم کشورهایی که در حاشیه دریا قرار دارند و مرزهای دریای شنگن را تشکیل می دهند تنها بگذاریم.

مرکل همچنین در این سفر از توافق مالت برای تقسیم عادلانه پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه در اتحادیه اروپا حمایت نموده و آن را اولین گام در راستا درست ارزیابی نموده و گفت: ما نمی توانیم کشتی به کشتی همیشه دوباره درباره این مسئله بحث کنیم. وی در عین حال تاکید نمود که اما همچنان کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد که من می خواهم آن را آشکارا بگویم تا واقعا به یک تقسیم عادلانه مهاجران در تمام اروپا دست یابیم.

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هم بر این مسئله تاکید نمود که چگونه با روی کار آمدن دولت جدید در ایتالیا نگاه رم به آلمان تغییر نموده است. در حالی که در ائتلاف دولتی سابق و بخصوص از طرف متئو سالوینی، وزیر کشور سابق ایتالیا از هر فرصتی برای حمله به سیاست های پناهندگی آلمان استفاده می شد، اما کونته به عنوان نخست وزیر دولت ائتلافی جدید این گونه سیاست های برلین را تمجید نموده و از رفتار آلمان در پذیرش پناهندگان نجات یافته از دریای مدیترانه تقدیر نموده و گفت: وقتی ما درباره حساسیت در مسئله تقسیم پناهندگان سخن می گوییم آلمان کشوری است که در ردیف اول واقع شده است.

مرکل همچنین توافق لیبی و ایتالیا برای آموزش و تامین اقتصادی گارد ساحلی لیبی را دارای اهمیت بالایی ارزیابی نموده و هم زمان خواهان تقویت این گونه همکاری ها شد.

مرکل وکونته در این دیدار کوتاه در ایتالیا همچنین در موضوعات و مسائل دیگر هم خود را هماهنگ نشان دادند. هر دو در این راستا با هم توافق داشتند که کشورهای اروپایی باید قدرتمندانه تر در ناتو فعالیت نمایند. همچنین به اعتقاد این دو مقام اروپایی روند عضویت کشورهای آلبانی و مقدونیه شاقتصادی در اتحادیه اروپا باید در پیش گرفته گردد.

همچنین مرکل و کونته بر این مسئله تاکید نمودند که تشکیل یک اتحادیه بانکی در اروپا یک هدف مهم و درست است. پیغام مهم این دیدار هم این بود که بعد از ماه های سخت ، همکاری بین آلمان و ایتالیا دوباره از سر گرفته می گردد.

ائتلاف 14 ماهه جنبش 5 ستاره و حزب دست راستی لگا بعد از اختلاف میان نخست وزیر ایتالیا و ماتئو سالوینی، وزیر کشور و رهبر حزب لگا چندی پیش به انتها راه خود رسید .

ماتئو سالوینی از زمان حضور در دولت ایتالیا به عنوان وزیر کشور، سیاست های ضد مهاجرانه بسیاری را به اجرا گذاشت. او همچنین از سوی رقبا متهم شده بود که از روسیه پول گرفته و سیاست هایش به تخریب صندلی ایتالیا در اروپا و دنیا می انجامد .

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 473

به "تاکید مرکل و کونته بر لزوم تشکیل اتحادیه بانکی اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مرکل و کونته بر لزوم تشکیل اتحادیه بانکی اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید