ترامپ نامزد وزارت دفاع خود را معرفی کرد

به گزارش مجله تانی بای، نیویورک- خبرنگاران- رئیس جمهوری آمریکا، سرپرست فعلی وزارت دفاع این کشور را به عنوان رئیس پنتاگون به سنا معرفی کرد.

ترامپ نامزد وزارت دفاع خود را معرفی کرد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دونالد ترامپ روز پنج شنبه، پاتریک شاناهان را به عنوان وزیر دفاع کابینه خود که از پنج ماه پیش عهده دار سرپرستی این وزارت خانه بود، برگزید.

پاتریک شاناهان معاون سابق وزیر دفاع و مدیر اجرایی پیشین شرکت بویینگ از ابتدای سال 2019 جانشین جیمز متیس شد که به دلیل اختلاف با سیاست های ترامپ و تندروهایی همچون جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از کار استعفا داد.

برای وزارت دفاع امر غیرمعمولی است که سرپرست آن هم به این طولانی مدت سرپرست داشته باشد. همیشه زمانی که یک وزیر دفاع استعفا داده تا زمانی که جانشینش به تائید برسد، در مقام خود باقی مانده است اما اختلاف با متیز به حدی بود که ترامپ منتظر این کار نشد.

* شاناهان آچار فرانسه شرکت بوئینگ بود

شاناهان از مدیران سابق شرکت بویینگ در اوایل سال 2017 برای پست معاون وزیر دفاع معرفی گردید. کار او در بویینگ در سال 1986 آغاز شد و پله های ترقی را طی کرد. نشریه پوجت ساند بیزنس ژورنال طی گزارشی در مارس 2016 او را آچار فرانسه بوئینگ نامید. او بر راهبردهای جهانی چرخه تامین جهانی بوئینگ و استفاده از فناوری های پیشرفته فراوری نظارت کرد. او دو مدرک تخصصی از موسسه فناوری ماساچوست دارد: کارشناسی ارشد علوم در مهندسی مکانیک و مدیریت ارشد کسب و کار (MBA) از دانشکده مدیریت اسلون در دانشگاه ام آی تی.

با این حال او متهم بود که در پیمان های پنتاگون به نفع بوئینگ عمل نموده است که به گفته رسانه های آمریکایی از سوی برطرف اتهام شده است.

اروپام*1429

منبع: ایرنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 160

به "ترامپ نامزد وزارت دفاع خود را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ نامزد وزارت دفاع خود را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید