تصاویری که ماکرون نمی خواهد دیده گردد؛ مشت آهنین پاریس به اعتراضات

به گزارش مجله تانی بای، ویدئوهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، نشان می دهد پلیس ضدشورش فرانسه با خشونت تمام در کوشش است تا به هر نحو شده به اعتراضات عمومی که از ماه ها پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد، سرانجام دهد.

تصاویری که ماکرون نمی خواهد دیده گردد؛ مشت آهنین پاریس به اعتراضات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اگر یک ویژگی روشن داشته باشد، آن هم به اوج رسیدن خشونت نیروهای پلیس فرانسه در دوران اوست، تا جایی که بسیاری از معترضان به خاطر همین خشونت، از دولت ماکرون تحت عنوان رژیم ماکرون یاد نموده و می گویند او باید از قدرت کناره گیری کند.

خشونت نیروهای پلیس در سرکوب اعتراضات عمومی به حدی است که هشتگ خشونت پلیس هفته هاست که جزء هشتگ های پرکاربرد کاربران فرانسوی است. هشتگ دیگری هم بین کاربران فرانسوی پرکاربرد است: سانسور. این هشتگ هم واکنشی است به خودداری رسانه های جریان اصلی فرانسه از انعکاس آنچه واقعا در خیابان های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه در جریان است. با وجود آنکه در جریان اعتراضات در فرانسه صدها نفر زخمی و بازداشت شده و تعدادی نیز کشته شده اند، خشونت نیروهای پلیس به ندرت در رسانه های جریان اصلی فرانسه بازتاب داده شده است و حتی آمار دقیقی از تعداد زخمی ها و بازداشت شدگان وجود ندارد.

با وجود سکوت رسانه های فرانسوی، در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی تصاویر تازه ای برخورد خشن پلیس با معترضان منتشر شده که نشان می دهد با وجود وعده وزارت کشور فرانسه برای تغییر فرهنگ نیروهای امنیتی، پاریس هنوز با مشت آهنین به اعتراضاتی که از ماه ها پیش در فرانسه آغاز شده، پاسخ می دهد.

در یکی از این ویدئوها که از روز گذشته بارها در شبکه های اجتماعی منتشر شده، پلیس یکی از معترضان را که لباس چندانی به تن ندارد و بدنش مستقیم با آسفالت در تماس است، با خشونت روی زمین می کشد. زمانی که چند نفر برای نجات این فرد مداخله می نمایند، نیروهای ضدشورش روی سر آن ها ریخته و این افراد را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهد. پلیس تعدادی از این افراد را نیز بازداشت نموده و با خود می برد.

در ویدئویی دیگر هم بار دیگر پلیس در حال ضرب و شتم شدید یکی از معترضان است. زمانی که چند نفر از عابران برای توقف پلیس مداخله می نمایند، پلیس به آن ها هم حمله نموده و با مشت و باتون آن ها را کتک می زند. ظاهرا همزمان پلیس به سمت شماری از معترضان هم از فاصله نزدیک اسپری اشک آور می پاشد.

دیروز ویدئوی دیگری هم در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می دهد حتی مجروحیت شدید معترضان هم مانع از آن نمی گردد که پلیس از کتک زدن آن ها دست بردارد. در این ویدئو، تعیین است که یکی از نیروهای پلیس ضدشورش روی سینه معترضی نشسته که کنار دیوار روی زمین دراز کشیده است. با وجود آنکه کاملا تعیین است که این فرد از ناحیه صورت به شدت آسیب دیده و خون روی صورتش روی زمین ریخته، اما باز هم این نیروی پلیس با شدت بارها به صورت وی مشت می زند. همزمان دیگر نیروهای پلیس دور وی حلقه زده اند و کوشش می نمایند از نزدیک شدن جمعیت و فیلمبرداری از این صحنه جلوگیری نمایند.

ویدئوی دیگری که ظاهرا مربوط 10 روز پیش است، نشان می دهد پلیس در برخورد خشن با معترضان، میان زن و مرد، تفاوتی قائل نمی گردد. در این ویدئو تعیین است که وقتی پلیس با خشونت در حال بازداشت یکی از معترضان است، یک زن جوان، ظاهرا برای برداشتن گوشی تلفن همراهش که روی زمین افتاده نزدیک می گردد. در پاسخ، یکی از نیروهای پلیس به باتون بارها صورت و دست وی را مورد ضرب و شتم قرار می دهد و زمانی که این زن بار دیگر برای برداشتن گوشی همراهش کوشش می نماید، پلیس با لگد او را دور می نماید.

ویدئوی دیگری که گفته می گردد مربوط به اعتراضات هفته گذشته است، نشان می دهد چندین نیروی پلیس در برابر صف معترضانی قرار گرفته اند که بدون خشونت در حال ابراز اعتراض خود به دولت فرانسه هستند. نیروهای پلیس برای شکستن صف معترضان، با شدت آغاز به ضرب و شتم آن ها نموده و با باتون به سر و صورت آن ها ضربه می زنند. در بخشی از ویدئو نیز به نظر می رسد که یکی از نیروهای پلیس از فاصله نزدیک اسلحه خود را به سمت معترضان نشانه می رود و آن ها را تهدید می نماید. فردی که این ویدئو را در توییتر منتشر نموده، آن را نشانه وحشی گری رژیم ماکرون خوانده و از رسانه های فرانسوی به دلیل سانسور این ویدئوها انتقاد نموده است.

هرچند دولت فرانسه در دفاع از عملکرد پلیس مدعی شده است که نیروهای امنیتی صرفا در برابر آشوب از زور استفاده می نمایند، اما ویدئویی که دیروز در توییتر منتشر شده، نشان می دهد نیروهای پلیس حتی شهروندانی که به صورت کلامی به رفتار آن ها اعتراض می نمایند را هم مورد حمله قرار می دهند. در این ویدئو تعیین است که زمانی که یک زن رهگذر ظاهرا برای ابراز اعتراضش با نیروهای پلیس صحبت می نماید، یکی از نیروهای ضدشورش پیش آمده، یقه او را گرفته و وی را زمین می زند.

ویدئوی دیگری که بارها در شبکه های اجتماعی منتشر شده، مربوط به لحظه ای است که یکی از نیروهای پلیس، عمدا کاری می نماید تا یک معترض زن بازداشت شده، زمین بخورد. بر اساس این ویدئو، زمانی که نیروهای پلیس شهر تولوز در حال انتقال این معترض هستند، یکی از نیروهای پلیس که کنار پیاده رو ایستاده، عمدا برای این زن زیرپا می گیرد و وی با شدت زمین می خورد.

این ویدئو که مربوط به روز 10 ژانویه (20 دی ماه) است، آنقدر در شبکه های اجتماعی بازنشر شده که واکنش ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه را به همراه داشته است. فیلیپ گفته است که اگر تعیین گردد اقدام این نیروی پلیس غیرقانونی بوده، ممکن است با تنبیه روبرو گردد. وی البته بار دیگر به دفاع از عملکرد نیروهای پلیس پرداخته و با بیان اینکه شرایط نیروهای پلیس سخت است، گفته است گاهی برای حفظ نظم، توسل به زور قابل توجیه و ضروری است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 701

به "تصاویری که ماکرون نمی خواهد دیده گردد؛ مشت آهنین پاریس به اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری که ماکرون نمی خواهد دیده گردد؛ مشت آهنین پاریس به اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید