جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش مجله تانی بای، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 نهایی شد. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای حداقل بگیران، 26 درصد افزایش یافت.

جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

وزیر کار با اعلام خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99، شرح داد: بازنشستگانی که حداقل مزد را دریافت می نمایند شامل 26 درصد افزایش می شوند و بازنشستگانی که در سایر سطوح و بالاتر از حداقل بگیران هستند افزایش حقوقشان 15 درصد به اضافه عدد ثابت 164 هزار تومان است.

محمد شریعتمداری درباره افزایش سایر بخش های حقوق بازنشستگان نظیر حق خواروبار، مسکن و ... وعده تصمیمات جدیدی داد که با تصویب هیأت امنا سازمان تأمین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی محقق خواهد شد.

افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال 99 می بایست شامل طرح همسان سازی حقوق هم گردد. به گفته وزیر کار دولت کوشش می نماید تا حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را به حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نزدیک کند.

شریعتمداری گفته است که متناسب با توان صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی دولت پیگیر است تا علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99، همسان سازی و متناسب سازی حقوق نیز دنبال گردد.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می گردد؟

پرداخت مابه التفاوت های حقوق بازنشستگان

مابه التفاوت حقوق خرداد 99 برای بازنشستگان حداقل بگیر در تامین اجتماعی از هفته آینده یعنی هفته اول تیر، واریز می گردد. حقوق تیرماه 99 نیز شامل 26 درصد افزایش خواهد بود.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 را مدیرعامل این سازمان در گفت وگوی تلویزیونی تشریح نموده است. به گفته مصطفی سالاری مابه التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان با حقوق افزایش یافته در تیر واریز می گردد.

سالاری درباره طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار امیدواری نموده است که طی مدت دو تا سه ماه آینده محقق گردد.

به گفته او افزایش سنوات بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از راه های برابری حقوق آن ها با بازنشستگان کشوری و لشکری است. روش دیگر افزایش حق مسکن و بن خواروبار است که به زودی میزان افزایش این بخش ها معین می گردد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفته است که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 احتیاج است تا دولت منابع اقتصادی را تأمین کند.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی اعمال می گردد؟

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99

افزایش 26 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 برای افرادی که مزایای مزدی مثل حق مسکن، بن خوار و بار و پایه سنوات را ندارند، به عدد 2 میلیون و 150 هزار تومان نزدیک می گردد.

در اسفندماه سال گذشته یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 99 این بوده است که کف حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به عدد 2 میلیون و 800 هزار تومان برسد. این میزان تصویب و در بهار سال 99 به بازنشستگان پرداخت شد.

به این ترتیب با افزایش 26 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق حداقل بگیران این سازمان همچنان با حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری تفاوت دارد. در حالی که هفته گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت پیش بینی نموده بود حداقل حقوق بازنشستگان 2 میلیون 850 هزار تومان بگردد.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی؛ حداقل حقوق 2 میلیون و 850

حال باید دید وعده دولت و مدیران تامین اجتماعی برای از بین بردن فاصله حقوق 2 میلیون و 150 هزار تومان بازنشستگان تامین اجتماعی با 2 میلیون و 800 هزار تومان سایر بازنشستگان چگونه محقق خواهد شد.

گویا سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر افزایش بیشتر حداقل حقوق بازنشستگان در سال 99 را منوط به تحقق وعده های دولت نموده است.

همان طور که نماینده مردم محلات گفته است: دولت قول داده تا بخشی از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کند تا سازمان تأمین اجتماعی نیز بتواند همسان سازی حقوق را اجرا کند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1033

به "جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید