جلسه غیرمترقبه شورای سنجش با طهرانچی ، تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مجوز گرفت!

به گزارش مجله تانی بای، مشکل برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری جلسه فوق العاده شورای سنجش پذیرش دانشجو با این دانشگاه حل شد.

جلسه غیرمترقبه شورای سنجش با طهرانچی ، تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مجوز گرفت!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه آزاد اسلامی پس از انتشار اطلاعیه برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت، از تاریخ دوم مهرماه 98، نسبت به ثبت کدرشته محل های مرحله تکمیل ظرفیت داوطلبان کنکور سراسری 98 اقدام کرد.

اما مدتی بعد دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو طی اطلاعیه ای از مغایرت تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد با مصوبه جلسه دهم شورای مذکور اطلاع داد و اطلاع رسانی کرد که انتخاب رشته و پذیرش دانشجو تحت عنوان تکمیل ظرفیت، بدون اخذ مجوز از شورای مذکور فاقد وجاهت قانونی بوده و پذیرش این داوطلبان مورد تایید نیست.

ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بدون داشتن مجوز برای پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت از هفته گذشته اقدام به تکمیل ظرفیت کرده است که بلافاصله دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش مکاتبات لازم را در این باره انجام داده و همچنین مذاکرات تلفنی طولانی مدت با همکاران دانشگاه آزاد داشته است، ولی در نهایت همکاران دانشگاه آزاد، فرآیند تکمیل ظرفیت را متوقف نکردند.

خدایی گفت: البته بحث دبیرخانه شورا این نبود که تکمیل ظرفیت وجود نداشته باشد بلکه این موضوع بود که تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد فرآیند قانونی اش را طی نکرده و مجوز نگرفته بود، زیرا ابتدا باید تقاضای مجوز برای شورای سنجش و پذیرش ارسال می شد و این شورا تصمیم می گرفت که تکمیل ظرفیت داشته باشند یا خیر.

به همین دلیل رییس سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع داد که روز چهارشنبه دهم مهرماه 98 جلسه فوق العاده ای در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برگزار و در خصوص تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد تصمیم گیری می کنند. اما صبح امروز دوشنبه هشتم مهرماه 98 رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت که روز یکشنبه هفتم مهرماه جلسه فوق العاده اعضای شورای سنجش و پذیرش با محمدمهدی طهرانچی برگزار شده است (یعنی 3 روز زودتر از زمانی که اطلاع رسانی شده بود) و براساس تصمیم گیری ها و مصوبات انجام تکمیل ظرفیت رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس ظرفیت های اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سال 1398 بلامانع است.

همچنین بر اساس بند دیگر مصوبه، انجام تکمیل ظرفیت در رشته های غیر علوم پزشکی مورد تصویب قرار نگرفت و مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی تمهیدات لازم را مبنی بر لغو تکمیل ظرفیت این رشته ها انجام دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 397

به "جلسه غیرمترقبه شورای سنجش با طهرانچی ، تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مجوز گرفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه غیرمترقبه شورای سنجش با طهرانچی ، تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مجوز گرفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید