جنگ هایی که به دلایل مضحک رخ دادند

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران: کوتاه ترین جنگ در تاریخ جهان بین انگلیس و زنگبار رخ داد که گفته می شود بین 38 تا 45 دقیقه بیشتر طول نکشید و بریتانیا با ابزار و امکانات خود و بهره بردن از خیانت برخی زنگبارئی ها بر این کشور آفریقایی سلطه یافت.

جنگ هایی که به دلایل مضحک رخ دادند

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،بزرگترین جنگی که تا به امروز در تاریخ جهان به ثبت رسیده، مجموعه جنگ هایی است که به جنگ های صدساله مشهور است. این جنگ ها بین انگلستان و فرانسه در میان سالهای 1337 و 1453 رخ داد.

این جنگ ها آنقدر طولانی بودند که در مدت زمان جنگ، فرانسه 5 پادشاه و انگلستان هم 5 پادشاه مختلف داشت و هر کدام در بعضی مناطق پیروز شده و یا شکست می خوردند که در نهایت پس از چندین سال، فرانسه پیروز این خصومت شد.

همه جنگ ها آثار جانی ,مالی و روحی روانی بسیاری را در پی خواهند داشت . بیشتر جنگ هایی که در تاریخ رخ داده به دلایل مهمی از جمله قلمرو , منابع طبیعی , دفاع از ناموس و یا آزادی های سیاسی بوده ولی بعضی از جنگ ها هم کاملا مضحکانه بوده اند و دلیلی که منجر به شروع آن جنگ ها شده خنده دار است .

جنگ خوک

همانطور که از نام این جنگ هم معلوم است دلیل اولیه بر سر کشته شدن یک خوک بوده است. این جنگ در سال 1859 بین ایالات متحده و بریتانیای کبیر در جزیره سن خوان رخ می دهد و حادثه از آنجا شروع می شود که در این جزیره مهاجران آمریکایی و کارگران بریتانیایی شرکت هادسون اقامت داشتند و هر دو بخش هم ادعای مالکیت بر زمین های آنجا را می کردند. کشاورزی آمریکایی به نام لیمان کاتلر یک خوک را در حال خوردن سیب زمینی هایش در باغ می بیند و به سمت حیوان نشانه گرفته و شلیک می کند. کشته شدن خوکی که متعلق به یک بریتانیایی بود تنش بین طرفین را بیشتر کرده و بریتانیایی ها هم تصمیم به دستگیری مرد کشاورز می گیرند. از طرف دیگر خبر به ارتش آمریکایی ها رسیده و آنها گروهی را برای جلوگیری از این کار اعزام می کنند.بریتانیایی ها هم ارتش مسلح خودشان را به محل اعزام کرده و درگیری سردی بین طرفین رخ می دهد. انتها در اکتبر 1859 جنگ بین دو طرف با مذاکرات مختومه اعلام می شود و هیچگونه تلفات جانی به جا نمی ماند.

جنگ نیکا

در سال 532 پس از میلاد, بخش عظیمی از جمعیت در خیابان های قسطنطنیه جمع شدند و بخش های زیادی از شهر را به آتش کشیدند و حتی کار به برکناری دولت امپراتور ژوستین هم کشیده شد و دلایل همه این ها مسابقات ارابه رانی بود. در قرن ششم مسابقات ارابه رانی به اوج محبوبیت خودشان رسیده بودند و محل برگزاری مسابقات در میدان اسب سواری قسطنطنیه بود. در هر مسابقه جمیعت زیادی از طرفداران به دو دسته تقسیم می شدند و به طرفداری از تیم شان می پرداختند که البته رفتارهای آنها بیشتر شبیه به گانگسترهای خیابانی بود تا طرفدار ورزشی. معروف ترین تیم ها در آن زمان تیم آبی ها و سبزها نامیده شده بودند و شروع این شورش هم بر میشود به روزی که امپراتور با درخواست بخشش دو تن از اعضای تیم آبی که محکوم به اعدام بودند مخالفت کرد. در اتفاقی نادر طرفداران دو گروه باهم متحد شدند و دست به شورش زدند. پس از چند روز توانستند مقر فرماندهی شهر را آتش بزنند و با سربازان امپراتوری بجنگند. انتها امپراتور دست به سرکوبی شدید زد و با کشتن بیش از 30.000 نفر در اطراف میدان اسب دوانی توانست به این شورش انتها دهد.

جنگ سگ سرگردان

در یکی از عجیب ترین درگیری های قرن بیستم یک سگ باعث بحران بین المللی شد. یونان و بلغارستان به دلیل رقابت بر سر مالکیت مقدونیه از روابط خوبی با هم برخوردار نبودند و کشته شدن این سگ هم باعث باز شدن زخم های قدیمی شد. ماجرا از آنجا شروع شد که در نوزدهم اکتبر سگی که متعلق به سرباز یونانی بود به سمت مرز بلغارستان می رود و سرباز هم به دنبالش می دود تا سگ از مرز عبور نکند ولی سرباز یونانی زمانی سگش را می گیرد که کمی وارد مرز بلغارستان شده بودند و یکی از سربازان بلغاری به سمت سرباز تیراندازی می کند. این کار باعث عصبانیت یونانی ها می شود و خیلی زود به سمت بلغارستان حمله کرده و چندین شهر را تصرف می کنند و حتی شهر پتریچ را گلوله باران می کنند. سازمان ملل این حمله را محکوم کرده و خواستار توقف آن می شود. انتها مذاکرات نتیجه می دهد و دو کشور به این درگیری انتها می دهند و تنها چیزی که باقی ماند جسد 50 انسان بی گناه بود.

جنگ گوش جنکینز

در سال 1738 یک ملوان بریتانیایی به اسم رابرت جنکینز یک قطعه گوش در حال فساد را به اعضای مجلس بریتانیا نشان می دهد و در دادگاه توضیح می دهد که اعضای گارد ساحلی اسپانیا هفت سال قبل گوش او را به دلیل قاچاق در دریا بریده اند. دولت بریتانیا که از قبل با اسپانیا بر سر منابع ارضی و مرزی کشمکش زیادی داشت خیلی زود جلسه ای تشکیل داد و تصمیم به جنگ با اسپانیا می گیرد. جنگ گوش جنکینز در سال 1739 شروع شد و تا دوسال بعد در فلوریدا و جورجیا هم ادامه داشت و با جنگ جانشینی در اتریش ادغام شد تا انتها این جنگ ها تا سال 1748 به طول انجامد.

جنگ شیرینی فرانسوی

در سال 1828 تعداد زیادی از مردم به خیابان های مکزیک ریختند و بخش های مختلف شهر را ویران کردند. یکی از خسارت دیدگان یک سرآشپز فرانسوی به اسم رمونتل بود که به مکزیک مهاجرت کرده و صاحب کافه ای بود که توسط شورشیان به طور کامل غارت شده بود. مسئولان مکزیکی شکایات این سرآشپز را نادیده دریافتد و او مجبور شد برای دریافت خسارت دادخواستی را به مسئولان کشور خودش بنویسد تا آنها پیگیری کنند. دادخواست او یک دهه بی نتیجه ماند تا دوره پادشاهی لوییس فیلیپ فرا رسید. پادشاه به دلیل بازپرداخت نکردن وام ها با مکزیکی ها کدورت قبلی داشت و این مسئله بهانه خوبی برای فشار آوردن به مکزیکی ها بود. شاه درخواست 600.000 پزو غرامت برای سرآشپز فرانسوی کرد و مکزیکی ها از پرداخت آن سر باز زدند و پادشاه در اقدامی جدید شروع جنگ را اعلام کرد.

در اکتبر 1838 یک ناوگان نظامی وارد مکزیک شد و شهر وراکروز را محاصره کرد. کشتی ها به بمباران سن خوان و قلعه نظامی آن پرداختند و تا دسامبر همان سال تعداد تلفات به 250 نفر رسید. انتها در مارس 1839 دولت بریتانیا مداخله کرد و مکزیکی ها مبلغ مورد نظر را به فرانسوی ها پرداختند تا این جنگ مضحکانه هم به انتها برسد.

منبع:عرش نیوز

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 716

به "جنگ هایی که به دلایل مضحک رخ دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ هایی که به دلایل مضحک رخ دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید