جوکر ایرانی؛ هرکس زودتر بخندد...

به گزارش مجله تانی بای، برنامه جوکر روز گذشته از پلتفرم فیلیمو پخش شد. میزبان این برنامه سیامک انصاری است و کمدین های مطرحی در آن حضور دارند. البته جوکر برنامه صد در صد ایرانی نیست. برگرفته از یک بازی معروف جهانی است که اصلش ژاپنی بوده. در این مسابقه چند بازیگر و کمدین شش ساعت فرصت دارند تا به هر ترتیب یکدیگر را بخندانند. هر کدام از بازیگران که بتواند دیگران را بخنداند ولی خودش نخندد برنده می شود. در نهایت یک نفر باید باقی شرکت کنندگان را حذف کند و برنده جایزه نقدی نهایی شود.

جوکر ایرانی؛ هرکس زودتر بخندد...

به گزارش خبرنگاران، سیامک انصاری در اتاقی با طراحی خاص و رنگی نشسته است. دوربین های مداربسته همه جا را تحت کنترل دارند. انصاری مجری یا میزبان برنامه جوکر ایرانی است. او انتظار شش مهمانش را می کشد تا یکی یکی از راه برسند و خود را برای شش ساعت پر چالش آماده کنند.

اولین مهمان سام درخشانی است. دم در کیفی حاوی دوازده و نیم میلیون پول دریافت می کند و به ظاهر بی خبر از باقی مهمان ها وارد می شود. مهمان بعدی جوکر بیژن بنفشه خواه است که سعی می کند از همان ابتدای ورود با مزه به نظر برسد. مهمان های دیگر یکی یکی از راه می رسند و هر کدام کیف هایشان را تحویل می گیرند. امیرمهدی ژوله، امیر کاظمیان، هومن حاجی عبداللهی، سهیل مستجابیان، غلامرضا نیکخواه و در نهایت امین حیایی.

مهمان های جوکر از مسابقه باخبرند. حتی برنامه هایی از پیش آماده کرده اند. با این حال صدای گوینده قوانین و شرایط مسابقه جوکر ایرانی را توضیح می دهد. بعد نوبت سیامک انصاری است که به مهمان هایش ملحق شود و به سوالاتشان پاسخ دهد.

سیامک انصاری دو کارت زرد و قرمز دارد. هر کدام از کمدین های حاضر در برنامه جوکر که نتواند جلوی خنده اش را بگیرد در ابتدا کارت زرد و برای بار دوم کارت قرمز می گیرد. کارت قرمز هم که تکلیفش تعیین است باید کیف پولی را در ابتدای ورود تحویل گرفته برای بقیه بگذارد و مسابقه را ترک کند. نکته مهم برنامه این است که سیامک انصاری، تیم گرداننده مسابقه و دوربین های مدار بسته بر همه اتفاقات احاطه دارند و حتی یک لبخند کوچک هم از دیدشان پنهان نمی ماند.

در قسمت اول جوکر ایرانی چه گذشت؟

وقتی نام این همه کمدین در کنار هم بیاید تعیین است که باید انتظار برنامه ای شاد داشت که تماشاگر را حسابی بخنداند. گویا جوکر در قسمت اول هم تا حدودی پیروز بوده و تماشاگرانی شبکه نمایش خانگی را خندانده است. در قسمت اولی که روز شنبه ششم آذر از فیلیمو پخش شد، سه نفر از بازیگران کارت زرد گرفتند. غلامرضا نیکخواه هم ستاره این برنامه بوده و دیگر شرکت کنندگان به سختی در برابر حرکات و شوخی هایش مقاومت کرده اند.

جوکر از کجا آمد؟

جوکر برگرفته از یک بازی ژاپنی به داکیومنتال است که کمدینی ژاپنی طراحی اش کرده است. این برنامه بعد از دو فصل به محبوبیت جهانی رسید. تولید کننده اصلی امتیاز خود را به شرکت آمازون پرایم ویدئو فروخت. رئلیتی شو با نام LOL: Last One Laughing در سایر کشور ها باز تولید شد. بعد از ژاپن، کشورهایی، چون استرالیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، هند و مکزیک این شو را تولید کردند. کانادا هم خبر از ساخت آن در آینده نزدیک داد.

محبوبیت این برنامه باعث شد در کشور های آلمان و ایتالیا به پر بیننده ترین کمدی 15 سال گذشته تبدیل شود. فصل دوم آن به سرعت در حال ساخت است. این برنامه در کشور های فرانسه و اسپانیا هم در ردۀ اول پر بیننده ترین برنامه های پلتفرم آمازون را به خود اختصاص داد.

جوکر در ایران

می گویند جوکر با همسان سازی فرهنگی در ایران تولید شده است. این برنامه در استودیو قرن تازه، ساخته شده است. استودیویی که سابقه ساخت مسابقات بزرگی، چون عصر تازه، سه ستاره، مهلا و... را دارد.

مهم ترین نکته در ساخت این نمایش این است که خیلی اتفاق ها برای اولین بار در آن رخ می دهند. جوکر اولین رئالیتی شو ایرانی است. دکور برنامه 360 درجه در مساحتی 600 متر مربعی است. این برنامه با 40 دوربین پنهان و قابلیت VARضبط شده است.

جوکر 7 ماه پیش تولید داشت و 6 آذر برای اولین بار از شبکه نمایش خانگی پخش شد. علی لک پوریان هم به عنوان بازیگر ثابت جوکر، همراه سیامک انصاری میزبان این مهمانی کمدی اجتماعی است.

کارگردان سریال مسابقه ای جوکر حامد میرفتاحی است. این سریال در ژانر خانوادگی و اجتماعی است و همان طور که سیامک انصاری در ابتدای برنامه برای مهمان هایش توضیح داد تمام سنین را مخاطب خود می داند. در این سریال امین حیایی، سام درخشانی، امیرمهدی ژوله، بیژن بنفشه خواه، هومن حاجی عبدالهی، امیر کاظمی، سهیل مستجابیان و غلامرضا نیکخواه به هنرمندی پرداخته اند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1880

به "جوکر ایرانی؛ هرکس زودتر بخندد..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوکر ایرانی؛ هرکس زودتر بخندد..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید