حفظ روابط کاری سازنده حائز اهمیت است

به گزارش مجله تانی بای، سفیر کشورمان در سازمان ملل گفت: ما معتقدیم چنین امری بایستی در یک رویه مستقل، حرفه ای و بیطرفانه صورت پذیرد.

حفظ روابط کاری سازنده حائز اهمیت است

به گزارش ، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، امروز (دوشنبه) طی سخنانی در نشست ویژه تایید نهایی انتصاب رافائل گروسی مدیرکل جدید آژانس، گفت: استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نباید به واسطه اقدامات قهری غیرقانونی و یکجانبه با مانع روبرو گردد و همچنین نمی بایست مشروط به هیچ پیش شرط خودسرانه ناموجه از سوی دیگر کشور ها گردد.

نماینده دائم کشورمان در ادامه با تاکید بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی برای جمهوری اسلامی یکی از سازمان های بسیار مهم است، اضافه کرد: ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه و با فعالیت ها و برنامه های هسته ای قابل ملاحظه، همیشه به آژانس و نقش شاخص آن در ظرفیت سازی مبتنی بر احتیاج ها و اولویت های خود توجه داشته است. به همین دلیل، ایران معتقد است که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای نباید به واسطه اقدامات قهری غیرقانونی و یکجانبه با مانع روبرو گردد و همچنین نمی بایست مشروط به هیچ پیش شرط خودسرانه ناموجه از سوی دیگر کشور ها گردد.

این دیپلمات کشورمان با اشاره به اینکه نظارت و راستی آزمایی در ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت، جزو ماموریت های اصلی کنونی آژانس است، گفت: ایران یک شریک مهم آژانس است. قابل ذکر است که صرفا در امسال تا نوامبر 2019، بیش از 688 بازرسی معادل 1376 نفرروز بازرسی در ایران صورت گرفته است. بنابراین، حفظ روابط کاری سازنده بین ایران و آژانس حائز اهمیت فراوانی بوده و ما معتقدیم چنین امری بایستی در یک رویه مستقل، حرفه ای و بیطرفانه صورت پذیرد.

غریب آبادی در خاتمه تاکید نمود: هیچ شکی نیست که بقای سه رکن NPT و همچنین اعتبار آژانس، عمدتا وابسته به پایبندی به این اصول است.

امیدواریم شاهد توسعه روابط خود با اتحادیه اروپا باشیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 570

به "حفظ روابط کاری سازنده حائز اهمیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ روابط کاری سازنده حائز اهمیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید