خبرنگاران رییس میراث فرهنگی ابرکوه : 52 اثر تاریخی بازسازی و بازسازی شد

به گزارش مجله تانی بای، یزد - خبرنگاران - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابرکوه گفت: با 6 میلیارد ریال از محل بودجه استان یزد 52 اثر تاریخی این شهرستان در سال 1399 بازسازی و بازسازی شد.

خبرنگاران رییس میراث فرهنگی ابرکوه : 52 اثر تاریخی بازسازی و بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حمید مشتاقیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با این مبلغ بعضی آثار تاریخی که شامل قلعه ها ، مساجد و خانه های تاریخی است، بازسازی و نیز ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 10 میلیارد و 700 میلیون ریال برای پنج پروژه میراث فرهنگی نیز هزینه شد، اظهارکرد: از این مبلغ 1.5 میلیارد ریال برای بازسازی حصار شمالی ، 700میلیون ریال برای بازسازی و استحکام بخشی مناره های سردر بنای نظامیه، 800 میلیون ریال یاری به ساماندهی راه کمپ کویری، سه میلیارد ریال برای بازسازی بافت تاریخی و تکمیل خانه تاریخی بزرگ پور هزینه شد.

مشتاقیان با بیان اینکه این پنج پروژه در بافت تاریخی شهر ابرکوه در دست اجراست، با تأکید بر حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری برای دریافت مجوز و سایر مراحل اداری، اضافه کرد: مجموعه تفریحی، سرگرمی و گردشگری دشت زیبا واقع در جاده روستای مریم آباد ابرکوه با 30 درصد پیشرفت فیزیکی از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی در دست ساخت است.

این مسوول با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع، در قالب طرح مجتمع تفریحی، سرگرمی و گردشگری در دست ساخت است، ادامه داد: تا به امروز 13 میلیارد ریال برای اجرای پروژه یادشده هزینه شده است .

وی با بیان اینکه درصورت سیر نزولی ویروس کرونا بخشی از این پروژه تا نیمه نخست سال جاری بهره برداری می گردد ، توضیح داد: این مجتمع شامل 13 اتاق اقامت ، رستوران سنتی ، سالن پذیرایی با ظرفیت 400 نفر و سالن مدرن پذیرایی همراه با کافی شاپ است.

مشتاقیان اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این مجتمع علاوه بر تامین بخشی از زیرساخت های مورد احتیاج برای توسعه گردشگری، رونق مالی ابرکوه در صنعت گردشگری ارتقا می یابد.

تا به امروز 146 اثر تاریخی و طبیعی ابرکوه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید که از این تعداد هفت اثر ناملموس، چهار اثر طبیعی، موزه های مردم شناسی خانه صولت و عبرت (خانه حسینیان) ، مسجد بیرون منزلگاه امام رضا (ع)، خانه آقازاده، خانه های قدیمی، دهکده توریستی تیرجرد، قلعه های تاریخی، مسجد جامع ، گنبد عالی ، سرو 4500 ساله ، سرو 2200 ساله و بافت 162 هکتاری تاریخی از آثار ثبت شده است.

مرکز شهرستان 55 هزار نفر ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در راستا جاده اصلی یزد - شیراز واقع شده است و فاصله این شهر تا شیراز 300 کیلومتر و تا اصفهان 280 کیلومتر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1530

به "خبرنگاران رییس میراث فرهنگی ابرکوه : 52 اثر تاریخی بازسازی و بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس میراث فرهنگی ابرکوه : 52 اثر تاریخی بازسازی و بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید