خبرنگاران معاون وزیر نیرو: 500 مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدید پذیر کشور اضافه می گردد

به گزارش مجله تانی بای، لارستان- خبرنگاران- معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) گفت: تا انتها دولت دوازدهم، افزون بر 500 مگاوات بر ظرفیت موجود انرژی های تجدید پذیر در کشور اضافه خواهد شد.

خبرنگاران معاون وزیر نیرو: 500 مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدید پذیر کشور اضافه می گردد

محمد ساتکین، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: هم اینک حدود 800 مگاوات ظرفیت نیروگاه های تجدید پذیر و انرژی های نو در کشور در حال اجراست و به هیمن میزان نیز وارد مدار بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: تا قبل از سال 92 حضور بخش خصوصی و ظرفیت نصب شده نیروگاه های تجدیدپذیر در کل کشور حدود پنج درصد بود.

ساتکین افزود: علاوه بر اشتغالزایی و رونق فراوری، کاهش میزان آلاینده های زیست محیطی، تنوع بخشی به سبد انرژی و تقویت شبکه های برق به خاطر فراوری در محل مصرف از جمله دستاوردها و مزایای نصب نیروگاه های تجدیدپذیر است.

رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) بیان داشت: بهره برداری از این 800 مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه های تجدید پذیر، موجب جلوگیری از نوسانات برق و همچنین سبب کاهش 470 میلیون کیلو وات ساعت تلفات در شبکه برق کشور شده است.

ساتکین افزود: همچنین بهره برداری از این نیروگاه های نو از انتشار 45 هزار و 424 تن آلاینده های زیست محیطی جلوگیری خواهد نمود.

معاون وزیر نیرو گفت: یکی از برنامه های راهبردی این وزارتخانه این است که 2 درصد از ظرفیت کل نیروگاه های موجود در کشور را به وسیله انرژی های تجدیدپذیر که بخش عمده ای از آن نیز نیروگاه های خورشیدی خواهد بود، تامین کند.

ساتکین، همچنین با اشاره به صدور مجوزهای لازم برای اجرای 16 نیروگاه خورشیدی در شهرستان لارستان فارس، بیان نمود: وزارت نیرو آماده مبادله قرارداد برای خرید تضمینی فراوریات این نیروگاه هاست البته تحقق این مهم منوط به ایجاد زیرساخت های لازم از جمله تامین آب، برق و زمین مورد احتیاج برای اجرای این طرح ها خواهد بود.

6 نیروگاه خورشیدی در مناطق مختلف استان فارس امروز (دوازدهم تیرماه 99) در آیین نمادینی به میزبانی شهرستان لارستان در ارتباط از راه دور حسن روحانی رییس جمهوری و وزیر نیرو به طور رسمی وارد مدار بهره برداری شد.

این طرح های نیروگاهی و صنعتی که عمدتا با سرمایه گذاری خارجی وارد فاز بهره برداری شده، علاوه بر نوید بهره گیری از انرژی های پاک، موید بی اثر بودن فشارهای ناشی از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان است.

به باور مسوولان و کارشناسان، اجرای این طرح ها به ویژه در جنوب استان فارس می تواند دروازه حضور بیش از پیش این استان به ویژه شهرستان لارستان را به مرحله صنعتی شدن رقم زند.

یکی از مهمترین و شاخص ترین این طرح ها شامل نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی کورده لارستان است که با سرمایه گذاری حدود 12 میلیون دلاری و با همت و کوشش سرمایه گذار بخش خصوصی و همراهی و همکاری دولت برای ایجاد زیرساخت ها و مجوزهای لازم، امروز (پنجشنبه) به وسیله ویدیو کنفرانس با دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

با بهره برداری از این نیروگاه، سالانه از انتشار 13 هزار و 712 تن آلاینده های زیست محیطی جلوگیری به عمل می آید و در هر سال از مصرف چهار هزار و 272 مترمکعب آب کاسته خواهد شد.

با اضافه شدن این نیروگاه به سایر نیروگاه های خورشیدی استان فارس، اکنون مجموع ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر مگاواتی در این استان به 58,6 مگاوات رسیده است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1054

به "خبرنگاران معاون وزیر نیرو: 500 مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدید پذیر کشور اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر نیرو: 500 مگاوات به ظرفیت انرژی های تجدید پذیر کشور اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید