خبرنگاران هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به توزیع نشدن به موقع واکسن کرونا

به گزارش مجله تانی بای، تهران- خبرنگاران- مدیر سازمان دنیای بهداشت روز آدینه با توجه به اخبار خوشایند در خصوص فراوری واکسن های ویروس کرونا گفت: دنیا نظاره گر نور در انتهای تونل در بحران تقریبا یک ساله کووید 19 است.

خبرنگاران هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به توزیع نشدن به موقع واکسن کرونا

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری فرانسه، تدروس آدهانوم مدیر سازمان دنیای بهداشت طی سخنانی در اجلاس مجازی همه گیری سازمان ملل با تاکید بر آنکه واکسن کرونا باید یک کالای عمومی باشد هشدار داد، همانطور که کشورهای ثروتمند در حال توزیع واکسن های کووید 19 هستند، خطر آنکه فقرا در این میان لگد مال شوند، وجود دارد.

آدهانوم اضافه نمود: اجازه بدهید صریح بگویم، ما به راحتی نمی توانیم دنیای را بپذیریم که در آن فقیر و حاشیه نشین توسط ثروتمندان و قدرتمندان در لشکرکشی واکسن ها لگدمال گردد.

وی اضافه نمود: این یک بحران دنیای است و راهکار ها باید به طور عادلانه به عنوان کالاهای عمومی دنیای توزیع شوند. نه به عنوان کالاهای خصوصی که نابرابری ها را گسترش می دهند و دلیل دیگری برای عقب ماندن بعضی از افراد می شوند.

مدیر سازمان دنیای بهداشت با اشاره به آنکه دنیا چالشهای دیگری نیز دارد، گفت: هیچ واکسنی برای فقر و گرسنگی وجود ندارد. هیچ واکسنی برای نابرابری وجود ندارد. هیچ واکسنی برای تغییر اقلیم وجود ندارد.

طیف گسترده ای از کشورها، از جمله روسیه، ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، آلمان و چین در یک رقابت دنیای برای فراوری واکسن های موثر ویروس کرونا در کوشش هستند، ویروسی که تا به امروز جان بیش از یک میلیون و 513 هزار نفر را در سراسر دنیا گرفته است.

شرکت فایزر آمریکا روز 19 ابان ماه اعلام نمود که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا 90 درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل نموده است.

شرکت مدرنای آمریکا نیز روز دوشنبه 25آبان ماه اعلام نمود که واکسن فراوریی این شرکت برای کرونا تا حدود 95 درصد موثر بوده و ایمنی ایجاد نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1340

به "خبرنگاران هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به توزیع نشدن به موقع واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به توزیع نشدن به موقع واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید