کرونا در اروپا، از تعدیل گسترده نیرو در لوفت هانزا تا گسترش لیست مناطق خطر اروپا

به گزارش مجله تانی بای، جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که در پی شیوع مجدد کرونا بعضی کشورهای عضو این اتحادیه لیست مناطق قرمز کرونایی خود را افزایش داده و شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان هم تعدیل گسترده نیرو رادر دستور کار قرار داده است.

کرونا در اروپا، از تعدیل گسترده نیرو در لوفت هانزا تا گسترش لیست مناطق خطر اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و مالی آن در اتحادیه اروپا همچنان گسترش می یابد.

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که مخالفان سیاست های کرونایی آلمان می خواهند در اواخر ماه جاری میلادی مجددا به خیابان ها بیایند.

چند روز پیش هم حدود 20 هزار نفر از شهروندان آلمانی در برلین به خیابان ها آمدند و بدون رعایت قواعد فاصله گذاری و استفاده از ماسک اعتراضاتی را علیه محدودیت های کرونایی برگزار کردند.

نحوه برگزاری این اعتراضات و عدم رعایت قواعد کرونایی از سوی معترضان با انتقادهای زیاد جامعه سیاسی آلمان روبرو شده و حتی بحث هایی درباره لزوم ممنوعیت برگزاری این گونه تجمعات به وجود آمد.

تست اجباری کرونا برای مسافران از مناطق خطر کرونایی

ینزاشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم اظهار داشت که از روز شنبه تست گیری اجباری کرونا برای افرادی که از مناطق خطر کرونایی برمی گردند اجرا می گردد.

قرنطینه مسافران از بلژیک در دستور کار دولت انگلیس

خبرها حاکی از آن است که انگلیس به طرح قرنطینه مسافران از بلژیک می اندیشد.

به گزارش رسانه های چاپ این کشور انگلیس می خواهد یک قرنطینه اجباری برای مسافران از بلژیک را در دستور کار قرار دهد. دلیل این طرح انگلیس افزایش آمار جدید مبتلایان به کرونا در این کشور است. تا به حال انگلیس یک قرنطینه اجباری 14 روزه برای مسافران از اسپانیا و لوکزامبورگ را در دستور کار قرار داده است.

تعدیل نیروی گسترده در شرکت لوفت هانزای آلمان

شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان هم که به شدت از عواقب بحران کرونا آسیب دیده است می خواهد 22 هزار صندلی کاری خود در جهان را کاهش دهد.

کاهش چشمگیر ترددهای هوایی در دوران بحران کرونا ضررهای میلیاردی بیشتری برای لوفت هانزای آلمان در سه ماهه دوم امسال میلادی به بار آورده است.

درخواست اتحادیه پلیس آلمان برای تست های مجانی از کارکنان

اتحادیه پلیس آلمان هم خواهان تست های کرونای مجانی و مرتب برای کارکنان این نهاد امنیتی در آلمان شده است. اتحادیه پلیس آلمان خطر ابتلای کارکنان خود به کرونا را بسیار بالا ارزیابی نموده است.

هشدار درباره عواقب روزافزون بحران کرونا برای صنعت خودروسازی آلمان

نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن آلمان هم خواهان یاری های جدید دولت آلمان برای صنعت خودروی آلمان شده و در این باره گفت: من می ترسم تا پاییز خبرهای خیلی بدی از صنعت خودروسازی آلمان شنیده گردد و این مسئله ربطی به اینکه موج دوم کرونایی در کار باشد و یا نه ندارد.

تشدید محدودیت ها در ترکیه

وزیر کشورترکیه هم اقدامات دیگر برای مهار بحران کرونا را اعلام نموده است. شمار مبتلایان جدید کرونا در ترکیه اخیرا از مرز هزار نفر در یک روز گذشته است.

افزایش چشمگیر شمار مبتلایان روزانه در فرانسه

در فرانسه نیز شمار مبتلایان روزانه با رسیدن به 1695 نفر به بالاترین حد خود در دو ماهه گذشته رسیده است.

بلژیک هم به لیست مناطق خطر کرونایی آلمان اضافه شد

وزارت امور خارجه آلمان هم به دلیل افزایش مبتلایان جدید در بلژیک هشدار سفر کرونایی را برای شهر گردشگری آنتورپ در این کشور اعلام نموده است.

شمار مبتلایان جدید در برلین هم کمی افزایش پیدا نموده و در روز چهارشنبه 91 مورد ابتلای جدید در پایتخت آلمان در 24 ساعت اعلام شد. تا به حال 9489 مورد ابتلا به کرونا در برلین وجود داشته است.

اسپانیا در لیست مناطق خطر کرونایی سوئیس

کشور سوئیس هم به دلیل افزایش آمار جدید مبتلایان در اسپانیا این کشور را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کسی که از این کشور به سوئیس سفر کند از روز شنبه باید در یک قرنطینه 10 روزه قرار گیرد. تنها بعضی جزایر اسپانیا از این قاعده مستثنی هستند.

سوئیس تا به حال بسیاری کشورها از جمله آمریکا، مکزیک، آفریقای جنوبی و لوکزامبورگ را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار داده است. سنگاپور، رومانی و باهاما هم جدیدا به این لیست اضافه شده اند. بر اساس اطلاعات مقامات سوئیس تا به حال 16 هزار مسافر در کشور سوئیس از مناطق خطر کرونایی در قرنطینه قرار گرفته اند.

واکسن کرونایی مشترک آلمان و چین در مرحله آزمایش بالینی

شرکت دارویی بیونتک آلمان و شرکت عظیم داروسازی فوسون چین آزمایش بالینی روی یک واکسن احتمالی ضد کرونا را شروع نموده اند. شرکت بیونتک آلمان اظهار داشت که 72 نفر نامزد دریافت این واکسن هستند. در حال حاضر حدود 200 نامزد واکسن کرونا در جهان در حال تحقیق و آنالیز است و تا به حال 20 مورد آن با موفقیت به مرحله آزمایش بالینی رسیده است.

وزیر بهداشت آلمان هم شرایط افزایش مبتلایان جدید به کرونا در کشورش را نگران کننده ارزیابی نموده است.

درخواست مصر از آلمان برای لغو هشدارهای سفر کرونایی به این کشور

کشور مصر هم لغو هشدارهای سفر به این کشور از طرف آلمان را درخواست نموده است. سفیر مصر در برلین بعد از لغو محدودیت های سفر به ترکیه درخواست مشابهی را از برلین داشته و در این باره گفت: این دلسرد کننده است که من هیچ پاسخی روی این مسئله که چرا هشدارهای سفر برای مصر لغو نمی گردد دریافت نمی کنم.

مصر بعد از ترکیه دومین کشور محبوب برای گردشگر های آلمانی بوده و کشور مصر هم آلمانی ها را مهم ترین گروه گردشگر های سالانه برای کشورش می داند.

آمار جدید مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال در اسپانیا 352847 نفر به کرونا مبتلا شده و 28499 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 307184 نفر به کرونا مبتلا شده و 46364 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 248803 نفربه کرونا مبتلا شده و 35181 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 214104 نفر به کرونا مبتلا شده و 9245 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 194029 نفر به کرونا مبتلا شده و 30305 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1111

به "کرونا در اروپا، از تعدیل گسترده نیرو در لوفت هانزا تا گسترش لیست مناطق خطر اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تعدیل گسترده نیرو در لوفت هانزا تا گسترش لیست مناطق خطر اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید