خبرنگاران 900 تن آلو و آلوچه در کدکن تربت حیدریه تولید شد

به گزارش مجله تانی بای، تربت حیدریه- خبرنگاران- مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت حیدریه گفت: امسال حدود 500 تن آلو از سطح 250 هکتار و 400 تن آلوچه از 280 هکتار باغ در این بخش برداشت شد.

خبرنگاران 900 تن آلو و آلوچه در کدکن تربت حیدریه تولید شد

عباس عباسیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه بسکمک از این محصولات به دیگر استان ها و کشور پاکستان صادر می شود افزود: بخش کدکن با پنج هزار و 500 هکتار عرصه کشاورزی و باغی و تولید بسیار محصولات کشاورزی به عنوان قطب تولید این محصولات در استان خراسان رضوی به شمار می رود.

وی ادامه داد: این شرایط به خاطر وجود آب و هوای معتدل، قنوات و ذخایر آبی و موقعیت جغرافیایی است که به رونق تولید محصولات کشاورزی این منطقه کمک شایانی کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت حیدریه گفت: موقعیت آب و هوایی خاص کدکن باعث شده است این بخش به یکی از قطب های تولید آلو در خراسان رضوی تبدیل شود و با توجه به شرایط اقلیمی سرد این منطقه و سازگاری این محصول با چنین شرایط آب و هوایی، آلوی کدکن از کیفیت بسیار مطلوب برخوردار است.

وی با بیان اینکه آلوی تولیدی این منطقه با دو نوع آفتابی و دودی به بازار عرضه می شود که نوع آفتابی آن کیفیت مطلوبتر دارد افزود: محصول گوجه فرنگی کدکن نیز شاخص است و برداشت این محصول از ابتدای شهریور ماه جاری آغاز و بر اساس شرایط آب و هوایی تا اواخر مهر یا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

عباسیان، پیش بینی کرد امسال از هر هکتار زمین کشاورزی 100 تن گوجه فرنگی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به آغاز کشت پاییزه کلزا در کدکن ادامه داد: در راستای توسعه کشت دانه های روغنی، بخشی از زمین های زراعی این منطقه به کشت محصول کلزا اختصاص یافته که در مناطق سردسیری منطقه در شهریور ماه انجام می شود و تا به امروز قرارداد کشت در حدود 50 هکتار با کشاورزان منعقد و کشت آن در این بخش آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بخش کدکن تربت حیدریه گفت: کشت این محصول در اراضی روستاهای نوزه و داوریه این بخش اجرا شده و قسمتی از زمین های شهر کدکن و روستای اسفیز نیز زیرکشت این محصول خواهد رفت.

وی با بیان اینکه امسال حدود 850 هکتار از مین های کشاورزی این منطقه به کشت آبی گندم اختصاص یافته است افزود: کدکن با تولید زعفران، گیاهان دارویی، هندوانه و حبوبات نیز نقش بسزایی در کشاورزی تربت حیدریه ایفا می کند.

شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ است که بخش کدکن با 17 روستا و حدود 14 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری شمال غربی این شهرستان واقع است.

شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1182

به "خبرنگاران 900 تن آلو و آلوچه در کدکن تربت حیدریه تولید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 900 تن آلو و آلوچه در کدکن تربت حیدریه تولید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید