درخواست آمریکا از اروپا: از اسکنرهای چینی چمدان استفاده نکنید

به گزارش مجله تانی بای، آمریکا در ادامه کوشش های خود برای مقابله با حضور شرکت های فناوری چینی در بازارهای جهانی، از کشورهای اروپایی خواست تا از اسکنرهای ساک و چمدان ساخت چین استفاده نکنند.

درخواست آمریکا از اروپا: از اسکنرهای چینی چمدان استفاده نکنید

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، آمریکا مدعی است که تجهیزات اسکن نماینده ساک و چمدان چین مسائل امنیتی دارند و برای جاسوسی توسط دولت چین قابل استفاده هستند.

آمریکا بعد از کوشش برای مقابله با شرکت های مخابراتی چین مانند هواوی حالا به سراغ تجهیزات اسکن ساک و چمدان رفته که معمولا در فرودگاه ها یا مراکز کنترل مرزی به کار می فرایند.

تعدادی از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا از دولت های آلمان، یونان و ایتالیا خواسته اند تا از تولیدات شرکت چینی Nuctech برای اسکن کردن ساک و چمدان استفاده ننمایند. این در حالی است که تجهیزات یادشده در حال حاضر نیز مورد استفاده کشورهای اروپایی قرار می گیرد.

مقامات آمریکایی مدعی هستند که در صورت استفاده از این دستگاه ها اطلاعات حساسی مانند داده های مربوط به مسافران و مسافرت آنها در اختیار نهادهای اطلاعاتی چینی قرار می گیرد. با توجه به اینکه اسناد و شواهدی برای تایید این ادعا وجود ندارد، بعید به نظر می رسد اروپایی ها با چنین درخواستی موافقت نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1050

به "درخواست آمریکا از اروپا: از اسکنرهای چینی چمدان استفاده نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آمریکا از اروپا: از اسکنرهای چینی چمدان استفاده نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید