درخواست عون از دستگاه قضایی لبنان برای پیگیری اتهامات فساد

به گزارش مجله تانی بای، رئیس جمهوری لبنان از دستگاه قضایی خواست اتهاماتی که به مسوولان وارد شده را آنالیز و پیگیری کند.

درخواست عون از دستگاه قضایی لبنان برای پیگیری اتهامات فساد

روزنامه الشرق الاوسط نوشت، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در ملاقات با سهیل عبود، رئیس شورای عالی قضایی و تعدادی از اعضای این شورا به آنالیز شرایط دستگاه قضایی و عملکرد دادگاهها پرداخت و تاکید نمود، باید پرونده های معلق در دادگاهها به جریان بیفتند و به سرعت مورد آنالیز قرار بگیرند. اتهامات وارده به مسوولان نباید بدون پیگیری و گوش دادن به کسانی که این اتهامات را وارد می نمایند، معلق باقی بماند. برای اثبات ادله و شواهدی که دارند باید حداقل در حد شهادت دادن اظهارات این افراد شنیده گردد.

میشل عون این اظهارات را زمانی مطرح می نماید که گزارش های رسانه ای درمورد فساد مسوولان در سطوح مختلف و وجود اتهامات و تحقیقات با بعضی از مسوولان و کارمندان نهادهای عمومی منتشر شده است. اقدامی که حزب سوسیالیست ترقی خواه آن را گزینشی و در نتیجه اعمال فشار بر دستگاه قضایی می داند.

بلال عبدالله از نمایندگان حزب سوسیالیست ترقی خواه در پی اتهامات وارد شده به وزارت مهاجرت و کارمندان وابسته به حزب سوسیالیست از رئیس جمهوری و جریان آزاد ملی انتقاد نموده و مدعی کوشش ها برای تضعیف تیم سیاسی خود شد.

وی گفت، حزب سوسیالیست هیچ مسئله ای با مجازات افراد فاسد در هر بخشی از دولت از جمله وزارت مهاجرت ندارد و می داند که این پرونده به آشتی ملی داخلی مربوط می گردد و مطمئنا تخلفاتی اتفاق افتاده است اما اجازه نخواهد داد به اسم مبارزه با فساد بعضی از وزرا با اقدام گزینشی و حیله و نیرنگی که در پیش گرفته اند تیم سیاسی حزب سوسیالیست را تضعیف نمایند.

البلال گفت، حزب سوسیالیست ترقی خواه هم خواهان به جریان افتادن این پرونده و آنالیز آن از سوی دستگاه قضایی است اما امیدوار است که این کار در جهت صحیح و با انجام تحقیقات دقیق انجام گردد.

پیش از این وزارت دادگستری لبنان علیه 17 کارمند وزارت مهاجرت به جرم ثروت اندوزی غیر قانونی به دادستانی کل شکایت کرد.

وزارت مهاجرت در بیشتر سال های گذشته سهم حزب سوسیالیست ترقی خواه بود و هدف از تاسیس این وزارت خانه پرداخت غرامت اقتصادی به مهاجران است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1355

به "درخواست عون از دستگاه قضایی لبنان برای پیگیری اتهامات فساد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست عون از دستگاه قضایی لبنان برای پیگیری اتهامات فساد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید