در پشت پرده بهداشت و سلامت سیستان و بلوچستان چه خبر شده؟ ، از دستگیری رئیس سابق علوم پزشکی ایرانشهر تا اتهامات مالی و اخلاقی!

به گزارش مجله تانی بای، دبیر قرارگاه احمدی روشن سیستان و بلوچستان گفت: ریاست سابق دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به همراه جمعی از کارمندان و پرسنل این مجموعه به اتهام فساد مالی و ساخت و ساز هایی با رقم بالا دستگیر شدند.

در پشت پرده بهداشت و سلامت سیستان و بلوچستان چه خبر شده؟ ، از دستگیری رئیس سابق علوم پزشکی ایرانشهر تا اتهامات مالی و اخلاقی!

گروه دانشگاه خبرنگاران؛ خبر دستگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در اوایل پاییز سال جاری حواشی زیادی را ایجاد کرد. آنطور که از اخبار و برآورده های ذهنی مطرح شد اتهام فساد مالی گسترده به این شخص و چندی از پرسنل و کارمندان دانشگاه بود. استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و پهناوری جغرافیای کمترین سرانه و شاخص سلامت در کشور را دارد و از نابرابری بهداشتی رنج می برد؛ با این حال بروز چنین اتفاقاتی اوضاع را پیچیده تر هم کرده است.

محمدجواد عمرانی، دبیر قرارگاه احمدی روشن سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران در خصوص اخراج رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و چند تن از پرسنل و کارکنان این مرکز آموزشی گفت: ریاست سابق دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به همراه جمعی از کارمندان و پرسنل این مجموعه به اتهام فساد مالی و ساخت و ساز هایی که هنوز به صورت رسمی اعلام نشده دستگیر شدند. آنطور که از شواهد برآورد می شود رقم، رقم کمی هم نبوده است.

عمرانی اضافه نمود: این ماجرا سبب خیری است که به مسئله سلامت در سیستان و بلوچستان بپردازیم. علی رغم اینکه حدود 16 سال ریاست کمیسیون بهداشت مجلس به عهده دکتر شهریاری از کنندگان استان سیستان و بلوچستان بوده، اما اوضاع و شاخص سلامت در این خطه روز به روز بدتر و ضعیف تر می شود.

دبیر قرارگاه احمدی روشن سیستان و بلوچستان گفت: بحث مافیای دارو در حوزه بهداشت اتفاقی است که می توانست هم از طریق وزارت و هم کمیسیون بهداشت پیگیری بشود. جای تاسف است که زاهدانی که در سال های پیش قطب چشم پزشکی ایران بوده حالا به چنین وضعی دچار شده باشد.

وی گفت: حتی شاخص سلامت در شهرستان های استان ها محرومی مثل کرمان، هرمزگان و خراسالن جنوبی از استان سیستان و بلوچستان بهتر است و مجلس باید برای چنین وضعی پاسخگو باشد.

عمرانی تاکید کرد: در خصوص اتفاقی که برای رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر رخ داد باید شفاف سازی کنند. نباید رئیس یکی از بزرگترین دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان فساد اخلاقی داشته باشد. نباید به دلیل اینکه این شخص در گذشته حامی یکی از روسای کمیسیون مجلس بوده از جرم هایش چشم پوشی کرد.

این فعال دانشجویی بیان کرد: شرایط دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور مثل زابل و زاهدان هم چنگی به دل نمی زند. مسائل مالی زیادی پیرامون این مراکز در جریان است و کسی پاسخگو نیست. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای اخذ معافیت سربازی برای فرزندش تمام دارایی خود را فروخت تا به خارج از کشور برود که بخ لطف ستاد کل سربازی این اتفاق نیفتاد.

وی در خاتمه گفت: حدود 13 پرونده بازرسی در استان وجود دارد که کمیسیون و وزارت بهداشت نیز باید به بررسی آن بپردازند. مردم نباید از اختلافات شخصی کنندگان متضرر بشوند و به تخلفات مشهود هر شخصی باید رسیدگی شود.

عمرانی همچنین در توئیتی به این اتفاق اشاره کرد و نوشت: بین خودمان باشد ریاست سابق علوم پزشکی ایرانشهر به همراه جمعی از افرادش بازداشت شدند. هرچند به نظر میرسد موضوع بازداشت وی احتمالا به دلیل اتهامات مالی و تخلفات گسترده در ساخت و سازهاست، اما روز های آینده بیشتر موضوع علوم پزشکی و مافیای درمان و سلامت که اتفاقا موضوع مهمی برای #سیستان-و-بلوچستان است را بازخواهیم کرد. منتظر خبر از #مافیا درکمیسیون بهداشت مجلس، علوم پزشکی زاهدان و زابل هم باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1345

به "در پشت پرده بهداشت و سلامت سیستان و بلوچستان چه خبر شده؟ ، از دستگیری رئیس سابق علوم پزشکی ایرانشهر تا اتهامات مالی و اخلاقی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پشت پرده بهداشت و سلامت سیستان و بلوچستان چه خبر شده؟ ، از دستگیری رئیس سابق علوم پزشکی ایرانشهر تا اتهامات مالی و اخلاقی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید