دکوراسیون ایرانی خانه مریم و نیما در سوئد

به گزارش مجله تانی بای، وب سایت چیدانه: معمولا برای آنکه در زندگی و در خانه آرامش و امنیت بیشتری احساس شود، وسایل و عناصری که یادآور خاطرات خوب و رویا های همیشگی است، می تواند این حس را تقویت کند. وسایل ایرانی و سنتی که یادآور کشور و فرهنگ ماست، حسی از عشق به ایران را زنده نگه می دارد.

دکوراسیون ایرانی خانه مریم و نیما در سوئد

در این مطلب می خواهیم بهترین دیزاین خانه که می تواند در خارج از ایران هم نشانی از دکوراسیون منزل ایرانی داشته باشد را معرفی کنیم. چیدمان خانه کوچک مریم و نیما در سوئد دیدنی های زیادی دارد. این خانه سبز، گرم و ایرانى است.

خانه مریم و نیما در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: دو نفر
  • موقعیت کشور: سوئد / شهر: استکهلم
  • متراژ فضا: 58 متر مربع
  • سال ساخت: 1989 میلادى
  • طبقه همکف
  • تعداد اتاق خواب: یک خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: سبز و قرمز
  • طراح: مریم و نیما
  • مدت زمان طراحی داخلی: 5 سال
  • هزینه دکوراسیون منزل: 50 میلیون تومان

دکوراسیون خانه خود را در 5 کلمه توصیف کنید.

سبز، گرم، ایرانى، قدیمى، صمیمی

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

ما این خانه را به دلیل داشتن حیاط اختصاصی انتخاب کردیم و برای پیدا کردن آن یک ماه زمان گذاشتیم. این ساختمان 30 سال سن دارد و بازسازی نشده است.

حیاط اختصاصی یکی از ویژگی های مثبت هر خانه است که می توان آن را به عنوان یک نعمت شناخت. ارتباط با گیاهان، باغبانی در منزل و حضور در طبیعت انرژی مثبت و حس و حالی به افراد می دهد که هر فکر و دغدغه دیگری از از ذهن بیرون می کند و انگیزه بیشتری برای ادامه زندگی به وجود می آورد.

در دکوراسیون نشیمن و در امتداد پنجره ها یک در به سمت حیاط باز می شود که منظره و دید زیباتری به فضای خانه بخشیده است و از هر قسمتی از اتاق نشیمن می توان سبزینگی گیاهان بیرونی و درختان را مشاهده کرد.

داستان دکوراسیون خانه خود را تعریف کنید.

ترکیب رنگ سبز و قرمز همیشه برای ما خوشایند بوده است. علاقه به وسایل قدیمى دست دوم، گل و گلدان و البته تزیینات ایرانى هم فاکتور دیگرى براى چیدمان خانه ماست. استفاده از مبلمان مدرن با فرش سنتی ایرانی، کوسن و اکسسوری های ایرانی می تواند نشانی از تلفیق مدرنیته و سنت باشد که فضایی خاص و گرم را در این خانه به وجود آورده است.

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده اید؟

من به دلیل علاقه به معمارى و رنگ فضا های داخلی دوره قاجار، سبک دکوراسیون تلفیقی و رنگ های موجود را انتخاب کرده ام. حضور المان های ایرانی که بازتابی از فرهنگ ایران دارد، موجب دلگرمی و آرامش بیشتر در فضای داخلی خانه می شود.

آیا برای دکوراسیون خانه روند خاصی را پیش گرفته اید؟

دکوراسیون خانه ما کم کم و با مرور زمان شکل گرفت. وسایل موجود و لوازم را در طی 5 سال زندگی تهیه کرده ایم. انسجام و هماهنگی وسایل نشان می دهد وسواس و دقت زیادی برای خرید وسایل جدید در نظر گرفته شده تا در نهایت طراحی خانه به عنوان یک واحد دیده شود.

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می دهد؟

گلدان ها که هر کدام قصه و شناسنامه خودشان را دارند، حس خانه بودن را افزایش داده اند. رنگ هاى گرم نیز از دیگر عواملی هستند که حس آرامش و زندگی را در فضای داخلی خانه ما به جریان انداخته اند.

داشتن چه فضا یا وسیله ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

ما در نظر داشتیم در خانه فضای دنجی آماده کنیم تا برای ساز نواختن و کتاب خواندن مناسب باشد. البته این فضای دنج و آرام بعد از چیدمان وسایل در اتاق نشیمن به وجود آمد. حضور گیاهان و انتخاب رنگ و وسایل مورد علاقه به دنج بودن این قسمت هم کمک بسکمک کرده اند.

بزرگترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟ برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده کرده اید؟

به دلیل متراژ کم خانه، کوچک بودن فضا چالش اصلی ما برای دکوراسیون منزل بود. ما برای حل این مشکل بار ها و بار ها تغییر دکوراسیون دادیم تا چیدمان مناسب دستمان آمد، میز نهارخورى آشپزخانه حذف شد و به جای آن کاناپه و میز گرد کوچک را جایگزین کردیم تا فضای کمتری اشغال کند.

معمولا برای خرید وسایل چه فروشگاه، بازار یا محلی را انتخاب می کنید؟

پاساژ پروانه جمعه بازار تهران یکی از محل هایی است که هر زمان به ایران باز می گردم، تعدادی وسایل را از آنجا تهیه می کنم. خرید وسایل دست دوم را هم انجام می دهم، در اروپا فروشگاه و فرهنگ دست دومى بسیار رایج است.

به نظر من وسایل دست دومى قصه و روح دارند و با خرید از این فروشگاه ها هم می توان به محیط زیست کمک کرد و هم به خیریه، چون معمولا خیریه ها گرداننده فروشگاه های دست دومى هستند. نکته آخر هم در مورد خرید وسایل دست دوم این است که بسکمک از هزینه های اضافه کاهش می یابد.

وسیله یا فضای مورد علاقه تان در خانه چیست؟ کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت ها دوست دارید؟

فرش و صندوق قدیمى جلوی مبل که به عنوان میز جلو مبلی هم استفاده می شود را بسیار دوست دارم. همه فضا های خانه ما به درستی و باب میلمان چیده شده است. پس فضا یا وسیله ای وجود ندارد که دوستش نداشته باشم.

آخرین وسیله ای که برای خانه خریده اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

وسایل تزیینی دکورى را زمانی که به ایران آمده بودم از جمعه بازار پاساژ پروانه خریداری کردم.

از آنجایی که مریم علاقه بسکمک به وسایل ایرانی و سنتی دارد، قطعا اغلب وسایل سنتی و صنایع دستی که در دکوراسیون منزلش مشاهده می کنید را از این جمعه بازار محبوب تهیه کرده است.

آیا وسیله ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟

وسیله ای نیست که خودم آن را ساخته باشم، ولی تمام گل ها و گلدان ها را من و همسرم با عشق خودمان بزرگ کرده ایم.

کدام تغییر دکوراسیون منزل خود را بیشتر دوست دارید؟

رنگ سبز دیوار دکوراسیون نشیمن و پذیرایی را بسیار دوست دارم و خودم هم آن را رنگ کرده ام. انتخاب رنگ مکمل و صحیح برای دیوار خانه می تواند تاثیر به سزایی در کلیت طراحی منزل داشته باشد. زمانی که بتوانید با رنگ های جدید خانه را از یکنواختی در بیاورید، نتیجه ای حاصل می شود که خودتان از دیدن آن و حضور در فضا لذت بیشتری می برید.

دکوراسیون نشیمن ایرانی به سبک سنتی

  • مبلمان: حدود 11 میلیون تومان
  • میز تلویزیون: دست دومى، 1 میلیون تومان
  • میز جلو مبلی: دست دومى
  • لوستر: دست دومى
  • لوازم دکوری: پاساژ پروانه تهران

دکوراسیون آشپزخانه ایرانی با کابینت سفید

  • کابینت: تعیین نیست، چون بازسازى نشده است
  • اجاق گاز: تعیین نیست، چون بازسازى نشده است
  • مایکروفر: نداریم، چون مخالف اشعه مایکروفر هستیم
  • لوستر: دست دومى
  • لوازم دکوری: پاساژ پروانه
  • ظروف: گل سرخى مادربزرگ، جمعه بازار

کابینت سفید قدیمی این خانه با ظاهری ساده و با دستگیره های سفید دایره ای شکل فضا را بزرگتر جلوه می کند. از آنجایی که استفاده از رنگ های روشن برای فضای کوچک بهترین انتخاب است، کاشی های بین کابینتی مربعی و سفید رنگ نیز به همین دلیل انتخاب شده اند. اجاق گاز سفید رنگ نیز این هماهنگی را کامل می کند و با نورپردازی صحیح فضا دنج و صمیمانه تر شده است.

در قسمت کناری آشپزخانه دکوراسیون غذاخوری را مشاهده می کنید که با یک میز گرد، صندلی و کاناپه دو نفره کامل شده است. همه قسمت های دکوراسیون خانه مریم و نیما عطر و بوی ایرانی دارد و می توانید حضور گیاهان آپارتمانی را در فضا حس کنید.

منبع: برترین ها
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 448

به "دکوراسیون ایرانی خانه مریم و نیما در سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون ایرانی خانه مریم و نیما در سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید