رئیس جمهور کره جنوبی وارد واشنگتن شد؛ فشار بایدن برای صدور بیانیه مشترک علیه چین

به گزارش مجله تانی بای، رئیس جمهور کره جنوبی جهت ملاقات با همتای آمریکایی خود با محور چین و کره شمالی، وارد واشنگتن شد.

رئیس جمهور کره جنوبی وارد واشنگتن شد؛ فشار بایدن برای صدور بیانیه مشترک علیه چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی پنجشنبه شب وارد واشنگتن شد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، مون که اخیراً نقدها تندی علیه سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا درقبال کره شمالی مطرح نموده، روز آدینه با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ملاقات و گفت وگو خواهد نمود.

خبرگزاری نیکی به نقل از چند فرد آگاه گفت، بایدن میخواهد در ملاقات با مون وی را متقاعد کند که بیانیه شدید اللحنی را علیه چین اعلام نمایند.

به نوشته این خبرگزاری، سئول با وجود اتحاد امنیتی با واشنگتن، تا به امروز از رویارویی با چین اجتناب نموده است. این در حالی است که یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن در سفر اخیر خود به واشنگتن در اتخاذ چنین لحنی بایدن را همراهی نموده است.

از سوی دیگر، روزنامه واشنگتن پست نوشته است، مسائل مربوط به کره شمالی نیز یکی دیگر از محورهای مهم ملاقات مون و بایدن خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری رویترز یکی از مقامات ارشد دولت بایدن با اشاره به اینکه تحول سریعی در مواضع واشنگتن و سئول در قبال پیونگ یانگ در ملاقات فردا لحاظ نشده گفت: بخش قابل توجهی از ملاقات پیش رو برای به بحث گذاشتن چالش های کره شمالی و اینکه چطور دو کشور می توانند به وسیله گفت وگو پیش بروند، صرف خواهد شد.

مون هفته گذشته با اشاره به ملاقات با جو بایدن در واشنگتن گفت: من یک سال باقی مانده از دوره خود را آخرین فرصت برای حرکت از صلح ناقص به صلحی که غیرقابل برگشت باشد، می دانم. اکنون زمان ارزیابی های طولانی مدت، دیگر به سرانجام خود نزدیک شده است. زمان اقدام است.

رئیس جمهور کره جنوبی ضمن استقبال از تکمیل بازنگری آمریکا در سیاست خارجی خود در قبال کره شمالی، گفت این بازنگری نشان داد که از نظر واشنگتن، توقف کنونی در گفت وگوها با پیونگ یانگ باب میل نیست.

مون با بیان اینکه کره شمالی مخالف گفت وگو نیست بلکه احتیاج به آنالیز بیشتر سیاست آمریکا دارد، توضیح داد: علی رغم اینکه جلسات درون کره ای و دو نشست آمریکا با کره شمالی از سال 2018 مشکل اتمی [پیونگ یانگ] را حل نکرد، اما به کاهش تنش ها و حفظ صلح یاری نموده و اثبات نمود که دیپلماسی چاره کار است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1633

به "رئیس جمهور کره جنوبی وارد واشنگتن شد؛ فشار بایدن برای صدور بیانیه مشترک علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور کره جنوبی وارد واشنگتن شد؛ فشار بایدن برای صدور بیانیه مشترک علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید