رازهای بیداری مکتوب شد

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، در این زمان، توجه بیشتر افراد صرفا به رویدادها و پدیده هاى مادی و ظاهری اجازه نمی دهد تا در دلِ تاریکى ها، آن نور درونی ما بدرخشد و تابان گردد. اما با همه این سخن ها براى شناخت هستى، هزاران کلید واژه وجود دارد و هر یک از بزرگان کلید واژه اى را معرفى نموده است که با روش ها و تمرین ها ما را با دنیا های اسرار آمیز آشنا کند.

رازهای بیداری مکتوب شد

به گفته فروید در کتاب تمدن و ملالت های آن قاعده ای وجود ندارد که به درد همه بخورد، هر کس باید خودش راهی بیابد که او را نجات دهد. در واقع، هر کسى باید کلید واژه ى اسرار آمیز خود را بیاید، برای آنکه درهاى گشایش زندگی هر فرد فرق دارد

در واقع آمدن از فضای دانستن به فضای کشف و شهود این فرصت را برایمان فراهم می نماید که تفسیرمان از زندگی به وسیله خاطرات، داشته ها و دانستنی های قبلی نباشد و پذیرای بینش جدیدی برای خود باشیم تا بتوانیم نتایج مطلوب تری را برای زندگی مان رقم بزنیم.

درک هستى، نیازمند فارغ شدن تدریجی از اندیشه های مزاحم و مشوش کننده است به گونه ای که برای رهایی از پلیدى ها کوشش کنیم که آغازگر سیر و سلوک دنیا درونى است و آگاهى به آن دنیا بیرونى را بهتر مى سازد. سیر درونی، لزوماً به وسیله منطق یا حواس پنجگانه نیست و براساس احساس درونی، شهود یا مکاشفه است.

رویکردی که نویسنده در نوع نگارش کتاب رازهای بیداری انتخاب شده در راستای پاسخ به فکر کنکاش گر است. در ابتدا به بیان یک مسئله و بعلاوه به چگونگی و چرای آن می پردازد و سپس نظر و دیدگاه اندیشمندان و نویسندگان را مطرح می نماید.

صفحات و بخش های این کتاب، همچون زندگی است. هر روز زندگی، حاوى یک معناى خاص است که حرفی برای گفتن و درسی برای آموختن و تجربه کردن دارد که ساده ترین درس آن مى تواند در پس یک واژه براى همان روز پنهان شده باشد و برخی از روزها واقعیت اش چنان ناشناخته است که در صفحات بعدی روزگار، شاید حقیقت اش شناخته گردد. در آخر، آن هایى که بیداریشان بهتر از خوابشان است به گسستگی های موجود، پیوستگی می بخشند.

در این کتاب علاوه بر بینش نگارنده، از گفته های اندیشمندان، فیلسوفان و دانسته های موجود در 69 کتاب همسو با رازهای بیداری نقل شده است.

اهتمام نویسنده در این کتاب بر این بوده تا با برملا کردن رازهایی، زمینه ای فراهم گردد تا زندگی با تمام سختی هایش لذت بخش گردد.

نشر گویا، اخیرا کتاب رازهای بیداری را با قیمت 180 هزارتومان روانه بازار نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 16 مرداد 1402 بروزرسانی: 16 مرداد 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2242

به "رازهای بیداری مکتوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای بیداری مکتوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید