رعایت بچه ها و نوجوانان مبتلا به COVID-19 از رژیم غذایی خاص

به گزارش مجله تانی بای، کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طبق گزارشات حاصل از نتایج مطالعات علمی، سوء تغذیه طی ابتلا به بیماری COVID-19 به علت کاهش اشتها در بچه ها افزایش می یابد، که می تواند عوارض جبران ناپذیری را بر جای بگذارد.

رعایت بچه ها و نوجوانان مبتلا به COVID-19 از رژیم غذایی خاص

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، انسیه وطن دوست گفت: در بچه ها کمتر از شش ماه هدف اصلی درمان در این بچه ها، تشویق به تغذیه انحصاری با شیر مادر به همراه تقویت شیرخوار (که 4 ماه به بالا با آغاز فرمولای متناسب با سن شیرخوار که از نظر پزشک مورد تایید است) است.

وی یادآور شد: بچه های که به درمان های اضطراری بیمارستانی احتیاج ندارند ضمن ادامه تغذیه با شیر مادر، باید بلافاصله با یک رژیم غذایی فرموله تغذیه شوند.

وی اضافه نمود: بچه ها در این مرحله از درمان به واسطه ابتلا به انواع عفونت ها و اختلالات دیگر و بی اشتهایی شدید، قادر به تحمل مقادیر معمول بعضی مواد غذایی نیستند، بنابراین لازم است تغذیه این اطفال با رژیم غذایی خاصی که مطابق نظر پزشک درمانگرشان است صورت گیرد.

وطن دوست اعلام نمود: تغذیه وریدی در بچه ها و شیرخوارانی که به علل مختلف قادر به تغذیه خوراکی نیستند با هدف تامین موادغذایی لازم جهت رشد در شیرخواران و بچه ها همچنین تامین یون های ضروری بدن آنها در بیمارستان ها انجام می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1134

به "رعایت بچه ها و نوجوانان مبتلا به COVID-19 از رژیم غذایی خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت بچه ها و نوجوانان مبتلا به COVID-19 از رژیم غذایی خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید