روسای جمهور چین و روسیه بر حل موضوع هسته ای ایران تاکید کردند

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران: موضوع مذاکرات هسته ای ایران یکی از محورهای گفتگوی روسای جمهور چین و روسیه طی شب گذشته در مسکو بوده است.

روسای جمهور چین و روسیه بر حل موضوع هسته ای ایران تاکید کردند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

خبرنگاران- روسای جمهور چین و روسیه با ابراز خرسندی از فرایند مذاکرات هسته ای ایران و 1 + 5، بر تقویت همکاریهای مسکو و پکن در به انتها رسیدن این پفراینده تاکید کردند.

وزارت امور خارجه چین روز شنبه در گزارشی خبر ملاقات شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین را منتشر و گفت که موضوع هسته ای ایران، یکی از محورهای اصلی گفت وگوی دو مقام عالیرتبه روسیه و چین بوده است.

پوتین و شی با بیان اینکه نتایج بدست آمده در مذاکرات هسته ای تا به امروز رضایت بخش است، تداوم فرایند کنونی تا رسیدن به نتایج مورد نظر را خواهان شدند.

روسای جمهور چین و روسیه در این ملاقات همچنین برای حفظ ارتباط و تعاملات نزدیک درباره برداشته شدن موانع سر راه موضوع هسته ای ایران که به گفته آنان پکن و مسکو در این باره نگرانی مشترک دارند، توافقات لازم را انجام دادند.

طرفین همچنین در این ملاقات که شب گذشته (آدینه) در کاخ کرملین صورت گرفت، علاوه بر آنالیز تحولات خاورمیانه و شبه جزیره کره، تقویت همکاری های دو کشور در چارچوب سازمان همکاری های شانگهای را خواهان شدند.

رییس جمهور چین برای شرکت در مراسم هفتادمین سالروز پیروزی متفقین در جنگ دوم جهانی که امروز شنبه در مسکو برگزار می گردد، به دعوت ولادیمیر پوتین به روسیه سفر نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 552

به "روسای جمهور چین و روسیه بر حل موضوع هسته ای ایران تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسای جمهور چین و روسیه بر حل موضوع هسته ای ایران تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید