مذاکرات لاوروف با دیپلمات های آمریکا و فرانسه و وزیر خارجه چین

به گزارش مجله تانی بای، وزیر امور خارجه روسیه، فرایند اوضاع کنونی در قره باغ را با نمایندگان آمریکایی و فرانسوی مورد آنالیز قرار داده و با همتای چینی خود نیز درباره مسائل مهم بین المللی، از جمله کوشش ها برای حفظ توافق هسته ای با ایران گفتگو کرد.

مذاکرات لاوروف با دیپلمات های آمریکا و فرانسه و وزیر خارجه چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه روسیه گفت که سرگئی لاوروف رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور، روز چهارشنبه با هیئت های نمایندگی آمریکا و فرانسه (دیگر روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به همراه روسیه) درباره فرایند اوضاع در منطقه قره باغ کوهستانی گفت وگو کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این اطلاعات، طی این رایزنی ها، طرفین در مورد فرایند توسعه شرایط در قره باغ، پس از توافق رئیس جمهوری آذربایجان، نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهوری فدراسیون روسیه درباره آتش بس کامل و خاتمه تمامی درگیری های نظامی از تاریخ 10 نوامبر امسال (20 آبان ماه) بحث و گفتگو کردند.

علاوه بر این، طرفین مسائل مربوط به هماهنگی بیشتر برای اقدامات میانجی گرایانه سه کشور برای حل و فصل کامل مناقشه قره باغ را مورد آنالیز قرار دادند.

وزارت خارجه روسیه همچنین گفت که سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در جریان مکالمه تلفنی خود با وانگ ایی وزیر خارجه چین، با وی درباره روابط دوجانبه در آینده و برنامه ادامه تماس ها، از جمله در بالاترین سطح بحث و گفتگو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: طرفین شرایط فعلی مشارکت راهبردی روسیه و چین را آنالیز کردند که در شرایط سخت مالی و بهداشتی-اپیدمیک به فرایند توسعه پایدار خود ادامه می دهد. توجه ویژه ای به برنامه تماس های آینده مقامات دو کشور، از جمله در بالاترین سطح و همچنین بعضی از موضوعات مربوط به همکاری عملی در قالب دوجانبه و در چارچوب توافقنامه ها در ترکیب برنامه های توسعه اتحادیه مالی اورآسیایی و طرح یک کمربند و یک جاده چین صورت گرفت.

وزرای خارجه روسیه و چین همچنین از هماهنگی کامل بین مسکو و پکن در همکاری های بین المللی و در وهله نخست در سازمان ملل، شورای امنیت و شورای حقوق بشر، سازمان همکاری شانگهای و در قالب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای حل و فصل مسئله هسته ای ایران، ابراز خرسندی کردند. دو طرف همچنین درباره موضوعات مهم در دستورکار بین المللی، از جمله شرایط فعلی بلاروس و کشورهای آسیای میانه و مشکل حفظ توافق هسته ای با ایران گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1246

به "مذاکرات لاوروف با دیپلمات های آمریکا و فرانسه و وزیر خارجه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات لاوروف با دیپلمات های آمریکا و فرانسه و وزیر خارجه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید