تور روسیه: روسیه: اهداف آکوس نگران کننده است

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است که اهداف آکوس که پیمانی میان استرالیا، آمریکا و انگلیس است، به لحاظ امنیت منطقه ای و خطرات محسوس شروع رقابت تسلیحاتی، مایه نگرانی است.

تور روسیه: روسیه: اهداف آکوس نگران کننده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نیکلای نوزدرف از مسئولان دپارتمان آسیایی وزارت خارجه روسیه با اشاره به تأمین زیردریایی های هسته ای برای استرالیا و ارائه سایر همکاری های نظامی به این کشور در چارچوب آکوس اضافه کرد: ضعیف کردن چارچوب آ سه آن و حفظ اثرپذیری رژیم منع اشاعه هسته ای از دیگر نگرانی هایی است که از این پیمان ناشی می گردد.

پیشتر هم سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود که هدف واشنگتن از ایجاد ائتلاف هایی چون آکوس شامل آمریکا، استرالیا، انگلیس و کوآد شامل هند، استرالیا، ژاپن و آمریکا، تضعیف چارچوب های قدیمی همکاری در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک است که تحت حمایت آ سه آن قرار دارند.

وزیر خارجه روسیه در تائید کارایی چارچوب های منطقه ای وابسته به آ سه آن (انجمن کشورهای آسیای جنوب شرقی)، اضافه کرد: این چارچوب ها همه کشورهای ایندوپاسیفیک از جمله چین، روسیه، هند و ژاپن را بر مبنای مساوات و با در نظر گرفتن منافع متقابل در بر می گیرد.

استرالیا در 16 سپتامبر (25 شهریور) قرارداد ساخت زیردریایی با فرانسه را لغو و در اقدامی در راستای سیاست های ایندوپاسیفیک و چین ستیزانه واشنگتن، با آمریکا و انگلیس وارد توافق تسلیحاتی جدیدی موسوم به آکوس شد.

مطابق این معاهده تسلیحاتی، آمریکا و انگلیس متعهد شدند که تعداد هشت ففرایند زیردریایی اتمی برای استرالیا فراوری نمایند.

در واکنش به این اقدام، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو گستره کاملی از سوالات مربوط به پیمان تسلیحاتی بین استرالیا، انگلیس و آمریکا موسوم به آکوس را مطرح نموده است.

به گفته وی، این سوالات شامل چگونگی تطابق فرایند انتقال فرضی سوخت زیردریایی با غنای 90 درصدی با الزامات عدم اشاعه هسته ای است و اینکه چگونه کانبرا مفاد تعهدات خود را تحت توافق نامه پادمانی و پروتکل های الحاقی آن با آژانس بین المللی انرژی اتمی رعایت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1805

به "تور روسیه: روسیه: اهداف آکوس نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: روسیه: اهداف آکوس نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید