روسیه سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو را اخراج می نماید

به گزارش مجله تانی بای، سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو بیان کرد که نام وی در فهرست 10 دیپلمات آمریکایی واقع شده است که باید خاک روسیه را ترک نمایند.

روسیه سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو را اخراج می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایرنا، ربکا روس سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه روز چهارشنبه به ریانووستی گفت که نام وی در فهرست دیپلمات های آمریکایی واقع شده است که از طرف روسیه به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده اند.

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه پیش تر اعلام نموده بود که ایالات متحده آمریکا به سخنگوی سفارت روسیه در آمریکا اجازه سفر به این کشور نمی دهد و این سفارتخانه مجبور است که بدون سخنگو فعالیت کند.

یک ماه پیش آمریکا 10 دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در خصوص این کشور وضع و در پاسخ روسیه نیز 20 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

10 نفر از دیپلمات های آمریکایی خاک روسیه را ترک نموده اند و 10 دیپلمات دیگر ازجمله سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو قرار است تا روز 21 ماه می (31 اردیبهشت ماه) از روسیه خارج شوند.

روسیه هفته های اخیر شماری از دیپلمات های کشورهای اروپایی ازجمله دیپلمات های کشورهای حوزه بالتیک، لهستان، چک، بلغارستان و اسلواکی در پاسخ به اخراج دیپلمات های خود از این کشورها اخراج کرد.

آخرین مورد اخراج دیپلمات در روسیه روز گذشته رخ داد و یک دیپلمات سفارت رومانی در مسکو عنصر نامطلوب اعلام شد.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال 2014 تا به امروز بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و اقتصادی علیه مسکو وضع نموده است و این فرایند بین دو کشور همچنان ادامه دارد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1607

به "روسیه سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو را اخراج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو را اخراج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید