روسیه: مواضع مان درباره ونزوئلا را تغییر نخواهیم داد

به گزارش مجله تانی بای، مقامات وزارت خارجه روسیه در تفسیر اظهارات شنیده شده از واشنگتن تأکید کردند: مسکو حاضر به گفت وگو با طرف آمریکایی درباره ونزوئلاست، ولی مواضع اصولی و ارزیابی خود از اوضاع در این کشور را تغییر نخواهد داد.

روسیه: مواضع مان درباره ونزوئلا را تغییر نخواهیم داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد که مقامات مسکو آماده گفت وگو با طرف آمریکایی درباره ونزوئلا هستند، ولی موضع گیری اصولی خود در رابطه با اوضاع در این کشور را تغییر نخواهند داد.

این مطلب در تفسیر سخنان الیوت آبرامز نماینده ویژه ایالات متحده در امور ونزوئلا مبنی بر اینکه طرح آمریکا برای دموکراتیزه کردن این کشور با مقامات روس مورد آنالیز قرار گرفته، اعلام شد.

یک مقام وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سئوال خبرنگار تاس در این باره یادآور شد: ما آمادگی گفت وگو درباره اوضاع ونزوئلا را با آمریکایی ها داریم و از چنین مذاکره ای دوری نمی کنیم. ولی در عین حال ، شرکای آمریکایی ما باید به وضوح درک نمایند که مواضع اصولی و ارزیابی ما از اوضاع ونزوئلا ماهیت اساسی داشته و ما از آنها فاصله نخواهیم گرفت.

این مقام دیپلماتیک روسیه تأکید کرد که ایالات متحده برنامه ای را برای حل و فصل بحران ونزوئلا ، منحصراً بر اساس تعامل با دست نشانده خود خوان گوآیدو تهیه نموده است. در حالیکه گوآیدو اخیراً در داخل ونزوئلا در یک انزوای سیاسی گیر افتاده است.

روز سه شنبه ، مایکل پامپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد که واشنگتن طرحی برای حل بحران سیاسی داخلی در ونزوئلا تهیه نموده که ایجاد یک دولت موقت با نمایندگان مخالف و دولت فعلی و به دنبال آن برطرف تحریم های را در نظر گرفته است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز گذشته در تفسیر این مسئله گفت: طرح جدید ایالات متحده برای تغییر قدرت حاکمه در ونزوئلا در شرایط همه گیری ویروس کرونا در دنیا، اقدامی غیرانسانی است. متأسفانه ، ما شاهد هستیم که گروه های سیاسی در بعضی کشورهای دنیا هنوز هم با منطق تقدم ملاحظات سیاسی راهنمایی می شوند و تمایل دارند تا از اوضاع سخت دنیا و شرایط اپیدمی ویروس کرونا در ونزوئلا ، به ویژه برای دستیابی به اهداف سیاسی خاص خود استفاده نمایند. چنین اقدامی نه مطابق با اصول انسانی و نه دموکراسی است.

زاخاروا یادآور شده که نظریه کودتای دولتی که منجر به کنار گذاشتن رئیس جمهور منتخب و قانونی ونزوئلا گردد ، هنوز در ذهن بعضی از نیروهای سیاسی غربی باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 856

به "روسیه: مواضع مان درباره ونزوئلا را تغییر نخواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: مواضع مان درباره ونزوئلا را تغییر نخواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید