روش های طراحی دکوراسیون خانه خنک و تابستانی

به گزارش مجله تانی بای، بیایید در خصوص خانه های خنک صحبت کنیم. هر کسی ایده های شخصی در خصوص طراحی خانه رویایی خود دارد. این خانه های شگفت انگیز برای افراد مختلف در اشکال متفاوت طراحی می شوند. آنها ممکن است دارای استخر باشند, به شیوه ای مدرن و یا شبیه قطعه ای از یک منظره طبیعی طراحی شوند. یک نگاه اجمالی به سایت ها و مجلات طراحی داخلی شما را با دیزاین انواع خانه های خنک تابستانی آشنا می نماید و باعث می گردد تخیل خود را تقویت نمائید. در این نوشته از ما ایده های متنوع طراحی دکوراسیون خانه های خنک به شما معرفی می شوند که با استفاده از آنها می توانید خانه زیبای خود را برای فصل تابستان طراحی کرده و از دکوراسیون خنک آن لذت ببرید.

روش های طراحی دکوراسیون خانه خنک و تابستانی

در آغاز کار سعی کنید اولین تاثیرگذاری را از درب ورودی آغاز کنید. این قسمت از خانه تاثیر بسزایی در افراد گذاشته و آنها را به طراحی داخلی خانه علاقمند می نماید. درب خانه خود را با یک رنگ براق, زیبا و جذاب رنگ آمیزی کنید. در گذشته در کشور آمریکا درب قرمز نشانه خوش آمدگویی بوده اما امروزه نماد یک مکان امن در کلیساها محسوب می گردد. استفاده از رنگ نارنجی و زرد نیز در حال افزایش است به نحوی که آنها جزء رایج ترین رنگ ها به شمار می آیند. این دو رنگ گرما و نشاط را تداعی می نمایند.

از رنگ های روشن و خنثی برای رنگ آمیزی دیوارها بهره ببرید

یکی از رایج ترین ایده های طراحی خانه های خنک استفاده از رنگ های خنثی بر روی دیوار است. برای ایجاد حسی از تردد هوای خنک, رنگ های خنثی در خانه خود به کار ببرید. این رنگ ها برای کف خانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از سایه رنگ های خاکستری و بژ یاری بگیرید. این سایه رنگ های خنثی انعطاف پذیری بیشتری به دکور خنک خانه شما می بخشند و شما را قادر می سازند به آسانی فضا و تم خانه را تغییر دهید. اگر خانه شما دو اتاق بزرگ در مجاور یکدیگر دارد, آنها را با یک رنگ خنثی رنگ آمیزی کنید تا فضا بزرگتر به نظر بیاید. اما اگر علاقمند هستید یک تفاوت ظریف بین اتاق ها ایجاد گردد سایه رنگ ها را کمی پررنگ یا کمرنگ به کار ببرید. انجام اینکار فضایی مشابه اما از نظر بصری کمی متفاوت ایجاد خواهد نمود.

مبلمان را به منظور ایجاد یک فضای دنج و صمیمی برای گپ و گفت در کنار هم بچینید

مبلمان باید به صورت گروهی چیده گردد تا میهمانان را برای گفت و گو دعوت نماید. اگر دقت کرده باشید این روش چیدمان در اکثر خانه ها و لابی هتل ها دیده می گردد. انجام اینکار حسی از صمیمیت و تعادل را در فضا ایجاد می نماید. شما نباید تمام مبل ها را به عقب برده و به دیوار تکیه دهید بلکه آنها را در کنار هم یا روبه روی هم به منظور ایجاد یک فضای نشیمن عالی برای گپ و گفت طراحی کنید.

از نور خورشید حداکثر استفاده را ببرید

اگر دقت کرده باشید در اکثر خانه های خنک از نور طبیعی حداکثر استفاده صورت می گیرد. وقتی نور خورشید در اتاق می تابد در فضای آن حسی از آرامش و گرما ایجاد می گردد. پرده هایی که برای پوشش پنجره مورد استفاده قرار می گیرند باید زیبا و کاربردی باشند. بهترین جنس برای انواع مدل پرده, پارچه های حریر می باشد که پنجره های تمام قد را پوشش می دهد. ترکیب پارچه های ابریشمی و کتان برای دوخت پرده نمای بسیار زیبایی ایجاد می نماید خصوصاً وقتی از بالا تا پایین پنل های شیشه ای را پوشش می دهد. اگر می خواهید اتاق شما حداکثر استفاده را از آفتاب ببرد علاوه بر نصب پرده های حریر نازک می توانید دکوراسیون اتاق را با رنگ روشن طراحی کنید.

از آینه ها به وفور بهره ببرید

یک نگاه کوتاه به مجلات طراحی داخلی نشان می دهد که در خانه های تابستانی در هر اتاق آینه نصب می گردد. اگر این آینه ها در جای مناسب خود قرار گیرند نور را به کل اتاق منعکس می نمایند و باعث می شوند فضا بزرگتر از آنچه که هست به نظر بیاید. قرار دادن آینه در جای نامناسب نوعی ناهنجاری در دکوراسیون داخلی ایجاد می نماید. آینه ها را دقیقاً روبه روی پنجره قرار ندهید زیرا نور را مستقیماً به بیرون پنجره بازتاب می نمایند.

سایز آثار هنری که بر روی دیوار نصب می شوند را درست انتخاب کنید

یکی از رایج ترین اما در عین حال بهترین چیزی که می توان برای دکوراتیو نمودن منزل از آن استفاده نمود آثار هنری است. یک تصویر کوچک که با ارتفاع بر روی دیوار نصب می گردد از نظر بصری جلوه ای ناخوشایند ایجاد می نماید. قاب عکس ها و تصاویر باید با عرض و ارتفاع دیوار همخوانی داشته باشند. اگر دیوار اتاق شما بزرگ است یک قاب عکس یا تابلو بزرگ روی آن نصب کنید و یا یک گالری دیواری با ترکیبی از چند قاب عکس یا تابلو ایجاد نمائید. وقتی می خواهید تصاویر را در کنار هم قرار دهید به این نکته دقت داشته باشید که فاصله بین آنها از 2 تا 4 اینچ فراتر نرود زیرا در اینصورت اینطور به نظر می رسد که آنها جدا از یکدیگر بوده و بهم مرتبط نیستند.

نورپردازی را نباید فراموش کنید

شما باید از سه نوع نورپردازی در طراحی دکوراسیون خانه خود استفاده نمائید از جمله نورپردازی فراگیر, منطقه ای و دکوراتیو. نور فراگیر به نوری گفته می گردد که تمام فضا را در بر می گیرد. نور منطقه ای نوری است که محدوده جزیره آشپزخانه یا میز مطالعه را روشن می نماید. در واقع نور کافی برای انجام یک فعالیت خاص را فراهم می نماید. نورپردازی دکوراتیو به نوری گفته می گردد که برای زیباتر نمودن فضا از آن استفاده می گردد. اتاق نشیمن و سایر قسمت های منزل احتیاجمند یک نورپردازی ایده آل می باشند تا دکوراسیون آنها زیباتر به نظر بیاید.

فرش را با استفاده از پایه های مبل ثابت نگه دارید

اگر در اتاق نشیمن خود فرش پهن کرده اید پایه های کاناپه یا جایگاه ها را روی لبه آن قرار دهید و محل قراگیری آن را ثابت کنید. فرش به شما یاری می نماید فضای نشیمن خانه خود را تعریف کنید. چه در خانه های بزرگ و چه در خانه های کوچک, استفاده از فرش باعث تفکیک فضای نشیمن از سایر قسمت های منزل می گردد. اگر فرش بسیار کوچک باشد باعث می گردد الگوی طراحی داخلی کل اتاق بهم بخورد.

خود را محدود به الگوی مورد نظر نکنید

سعی کنید در طراحی داخلی منزل خود از تم های مناسب بهره ببرید. تم های سنگین غربی چندان مطلوب نیستند زیرا ایده های شخصی در آنها جایگاهی ندارد. الگویی را انتخاب نمائید که بتوانید ایده های شخصی خود را در آن اعمال کنید. تنها به الگوی مورد نظر تکیه نکنید. آنچه که فکر می کنید سالیان سال برای شما جذابیت خواهد داشت را انجام دهید.

یک نقطه کانونی ایجاد کنید

ایجاد نقطه کانونی یکی از مواردی است که برای طراحی دکوراسیون تمام خانه ها پیشنهاد می گردد. خانه های تابستانی بهترین استفاده را از این مکان صورت می دهند. این نقطه بخشی از خانه است که چشمان افراد را به طور ناخودآگاه به سمت خود جذب می نماید. بهترین مکان برای ایجاد یک نقطه کانونی درست روبه روی ورودی اتاق است. سایر اشیاء و هر آنچه که در اطراف آن قرار می گیرند باعث تکمیل دکوراسیون خواهند شد. این مکان از اتاق, شما را به سمت جایی که می خواهید بروید راهنمایی می نماید. علاوه بر آن اگر روزی تصمیم به تغییر دکوراسیون منزل خود گرفتید این نقطه از خانه به شما یاری خواهد نمود تا راحت تر اینکار را انجام دهید.

از ایجاد هرج و مرج در فضا جلوگیری کنید

شلوغی و نامرتب بودن دشمن یک خانه خنک و آرام است زیرا وجود اشیاء اضافی نه تنها فضا را کوچکتر نشان می دهد بلکه اجازه نمی دهد هوا به راحتی جریان داشته باشد. مطمعناً برای شما پیش آمده که برخی اوقات با فضایی شلوغ و گیج نماینده در اتاق خود مواجهه شده باشید. نحوه طراحی منزل و چیدمان وسایل باید به نحوی باشد که هیچ نوع آشفتگی در فضا به چشم نخورد و به محض ورود به مکان مورد نظر چشم به راحتی به سمت شیء مورد نظر حرکت کرده و آن را پیدا کند. لذا در طراحی دکوراسیون باید از اکسسوری هایی استفاده گردد که بتوان در آنها لوازم و وسایل مورد احتیاج را قرار داد و فضایی خلوت ایجاد نمود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در زیر جزیره آشپزخانه کابینت و قفسه های بدون درب تعبیه شده که خود باعث می شوند فضایی مرتب و آراسته داشته باشید و اثری از بهم ریختگی در آن مشاهده نگردد.

از به کار بردن مبلمان و جایگاه های اضافی خودداری کنید

از قرار دادن مبلمان اضافی در اتاق جلوگیری کنید. افراد به اتاقی احتیاج دارند که به راحتی بتوانند در آن حرکت کرده و به آنچه که می خواهند به راحتی دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن انجام اینکار از نظر مالی مقرون بصرفه است. شما می توانید به جای خرید مبلمان ارزان که تعداد و چیدمان آنها هرج و مرج در فضا ایجاد می نماید, بخش اعظم بودجه خود را به خرید بهترین مبلمان اختصاص دهید. سرویس مبلمان و نهارخوری منزل زیبای شما باید قابل روئت باشند و توجه افراد به راحتی به سمت آنها جلب گردد. علاوه بر آن چیدمان آنها باید به نحوی صورت گیرد که آراستگی و تعادل در فضا دیده گردد.

با استفاده از ترفندهای بصری سقف را بلندتر جلوه دهید

سقف کوتاه فضا را کوچک, گرفته و کم جا نشان می دهد. یکی از ایده های طراحی دکوراسیون خانه تابستانی استفاده از راهکارهایی است که باعث می شوند سقف بلندتر به نظر بیاید. برای مثال از پرده هایی که ارتفاع آنها از پنجره بلندتر است بهره ببرید. اینکار باعث می گردد بدون اینکه یک کار عجیب و غریب اجرا شده باشد سقف بلندتر دیده گردد. خطوط افقی نیز سقف را بلندتر نشان می دهند. خطوط و آینه هایی که بر روی دیوار نصب می شوند همه اثری شگرف بر ارتفاع سقف و دیوار می گذارند.

از قانون اعداد فرد پیروی کنید

استفاده از این قانون باعث ایجاد حسی از هارمونی و جذابیت بصری در فضا می گردد. سعی کنید از اشیاء مختلف با ارتفاع, اشکال و بافت های متفاوت در کنار هم استفاده نمائید. ترکیب اشیاء با سایزهای مختلف باید بر اساس تنوع صورت گیرد اما از نظر بصری باید بین اشیاء نوعی ارتباط دیده گردد.

اشیاء قدیمی را بازسازی کنید

برای اینکه خانه شما زیباتر به نظر بیاید لزومی ندارد اشیاء و لوازم از مد رفته را تعویض کنید. با استفاده از یک اسپری رنگ و راهکارهای ارزان قیمت می توانید آنها را بازسازی کنید. یک لوستر قدیمی برنجی را می توان با یک اسپری رنگ برنزی یا نیکلی نو کرد. با ایجاد روکشی از رنگ بر روی وسایل, ظاهر آنها به کلی تغییر کرده و جلوه ای نو به خود می گیرد.

از رنگ های مناسب بهره ببرید

برای طراحی یک خانه شگفت انگیز می توانید از رنگ های مورد علاقه خود بهره ببرید. انتخاب رنگ ها باید بر اساس نوع الگوی طراحی صورت گیرد. سعی کنید از سه رنگ در طراحی دکوراسیون بهره ببرید زیرا استفاده بیش از حد از سه رنگ تعادل فضا را بهم زده و نوعی عدم هارمونی ایجاد می نماید. یک رنگ پایه انتخاب کنید. این رنگ باید 60 درصد فضا را در برگیرد. رنگ دوم نیز 30 درصد را به خود اختصاص می دهد و 10 درصد باقی مانده نیز مختص رنگ تکمیلی است. این پالت سه رنگی به شما اجازه می دهد ترکیبی بی نظیر و جذاب از رنگ ها ایجاد نمائید. وقتی می خواهید رنگ ها را انتخاب کنید از تئوری رنگ پیروی کنید زیرا این تئوری به شما یاری می نماید تا راحت تر تصمیم گیری کنید و اتاق خود را از نظر بصری به شیوه ای هنرمندانه طراحی نمائید.

سبدهای حصیری را برای ذخیره سازی اشیاء به کار ببرید

سبدهای حصیری بهترین وسیله برای نگهداری اشیاء و لوازم مورد احتیاج بدون ایجاد شلوغی و هرج و مرج در فضا می باشند. این سبدها بسیار زیبا بوده و از نظر مالی مقرون بصرفه هستند. بر اساس بودجه خود می توانید سبدهایی با طرح, جنس و سایز مختلف خریداری نمائید. هر چیزی را می توان در این سبدها ذخیره و نگهداری کرد از جمله کتاب, میوه, سبزی, عروسک, پتو و …. با توجه به فضای مورد نظر آنها را در خانه خود قرار دهید. از کانتر گرفته تا زیر جایگاه و کنسول, مطمعن باشید در هر خانه ای فضای مناسب برای قرار دادن آنها وجود دارد. بافت سبد حصیری بسیار منظم و زیبا است و هماهنگی بی نظیری با طراحی به سبک معاصر پیدا می نماید. علاوه بر آن افزودن بافت به دکوراسیون فضا را نرم تر و منعطف تر نشان می دهد.

الگوها و بافت ها را با هم ترکیب کنید

اشیاء قدیمی را در کنار اشیاء نو و الگوها را در کنار رنگ ها به کار ببرید. وسایل آنتیک و عتیقه وقتی در کنار مبلمان جدید مورد استفاده قرار گیرند بسیار شیک به نظر خواهند آمد. سعی کنید بهترین روش استفاده از تضاد و المان های معاصر را پیدا کنید. در خصوص اینکه چگونه می توان اشیاء را با فاصله از یکدیگر قرار داد به نحوی که با هم در ارتباط باشند فکر کنیدو با ایده های شخصی خود دکوراسیونی بی نظیر و کاربردی ایجاد کنید و از حضور در آن لذت ببرید. این ایده ها را برای انتخاب مبلمان, فرش, آثار هنری, مجسمه ها, رنگ ها, بالشتک ها و هر چیز دیگری که فکرش را می کنید به کار ببرید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 579

به "روش های طراحی دکوراسیون خانه خنک و تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های طراحی دکوراسیون خانه خنک و تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید