سفر چهار روزه فرماندار هنگ کنگ به پکن بعد از شکست در انتخابات محلی

به گزارش مجله تانی بای، کری لام فرماندار هنگ کنگ امروز شنبه برای اولین بار بعد از شکست در انتخابات شوراهای محلی در این جزیره، برای دیدار با مقام های دولت مرکزی چین، این جزیره را به مقصد پکن ترک کرد.

سفر چهار روزه فرماندار هنگ کنگ به پکن بعد از شکست در انتخابات محلی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با شدت دریافت حدس ها درباره احتمال اعمال تغییرات در کادر رهبری هنگ کنگ، کری لام فرماندار منطقه خودمختار هنگ کنگ برای دیدار با مقام های چین به پکن سفر نموده است.

خبرگزاری انگلیسی رویترز که در ماه های اخیر گزارش های لحظه به لحظه درباره ناآرامی های و درگیری ها در منطقه خودمختار هنگ کنگ منتشر نموده است، امروز شنبه در گزارش تازه خود با اشاره به سفر کری لام فرماندار هنگ کنگ به پکن، به حدس درباره احتمال ایجاد تغییر در کادر رهبری این منطقه پرداخته است.

در گزارش این رسانه انگلیس آمده است: کری لام رهبر هنگ کنگ روز شنبه در اولین سفر به پایتخت چین پس از شکست دولتش در انتخابات محلی ماه گذشته، هنگ کنگ را به مقصد پکن ترک نموده است؛ سفری که سبب حدس درباره ایجاد تغییرات در تیم رهبری او شده است.

انتخابات شوراهای محلی هنگ کنگ چندی قبل برگزار گردید و طبق نتایج آن، نامزدهای مورد حمایت معترضان در انتخابات هنگ کنگ پیروز شده اند بیش از نیمی از کرسی های شوراهای محلی این منطقه را تصاحب نمایند.

طبق قوانین موجود، شوراهای محلی هنگ کنگ بر هزینه های دولتی نظارت، درباره طیف وسیعی از مسائل از جمله مسائل معیشتی و حمل و نقل تصمیم گیری می نمایند و دارای نفوذ سیاسی زیادی در اداره این منطقه خودمختار تحت حاکمیت چین هستند (جزئیات بیشتر).

طبق گزارش رویترز، کری لام قرار است در سفر چهار روزه خود به پکن درباره اوضاع سیاسی و مالی هنگ کنگ رایزنی کند.

گفته می گردد که فرماندار منطقه هنگ کنگ، روز دوشنبه با شی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار می نماید.

سفر این مقام هنگ کنگی در شرایط صورت می گیرد که از اواخر خرداد ماه، این منطقه به صحنه آشوب تبدیل شده است. معترضانی که در هنگ کنگ ابتدا به لایحه استرداد مجرمین به دولت مرکزی چین اعتراض داشتند، بعد از لغو این لایحه همچنان به اعتراضات خشونت آمیز خود ادامه می دهند و خواهان آزادی های بیشتر و برکناری کری لام فرماندار این منطقه شده اند.

معترضان هنگ کنگ هم اکنون خواهان جدایی کامل از چین شده اند و در مقابل نیز دولت چین نیز به کشورهای غربی و به طور خاص آمریکا و انگلیس در مورد دامن زدن به اعتراضات هشدار داده و خواهان توقف مداخله در امور هنگ کنگ شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 504

به "سفر چهار روزه فرماندار هنگ کنگ به پکن بعد از شکست در انتخابات محلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر چهار روزه فرماندار هنگ کنگ به پکن بعد از شکست در انتخابات محلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید