لایحه تحریم کرونایی چین رونمایی شد

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران به نقل از هیل، جمعی از سناتورهای جمهوریخواه کنگره آمریکا که در راس آنها نام لیندسی گراهام از هواداران سرسخت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور نیز به چشم می خورد، لایحه ای را ارائه نموده اند که دست کاخ سفید را برای اعمال طیفی از تحریم های ضدچینی ازجمله توقیف اموال، ممنوعیت سفر، لغو ویزا، منع سازمان های اقتصادی آمریکا به داد و ستد با چین و ممانعت از سهیم شدن شرکت های چینی در بازار بورس آمریکا، باز می گذارد.

لایحه تحریم کرونایی چین رونمایی شد

این سناتورهای جمهوریخواه می گویند تحت این لایحه، ترامپ ملزم است ظرف 60 روز، پایبندی چین به همکاری کامل در هرگونه تحقیقی را که به رهبری آمریکا، متحدان واشنگتن و نهادهای وابسته به سازمان ملل ازجمله سازمان بهداشت جهانی، پیرامون بیماری کرونا انجام می گیرد؛ اعلام کند.

در صورت عدم ارائه چنین تائیدیه ای از سوی ترامپ، وی مجاز به اعمال دست کم دو فقره از تحریم هایی است که پیشتر از آنها نام برده شد.

قرار است این تحریم ها مادامی که بازارهای فروش حیوانات زنده چین تعطیل نشده و ترامپ التزام پکن به مشارکت در تحقیقات را تائید ننموده، ادامه پیدا کند.

لازم به ذکر است مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، پیشتر با اتکا به حدس ها مبنی بر شیوع کووید 19 از بازار محلی شهر ووهان چین، خواهان برچیده شدن بازارهای مشابه شد.

از سوی دیگر، آمریکا با این ادعا که کرونا از آزمایشگاهی واقع در شهر ووهان به بیرون درز پیدا نموده، چین را به پنهانکاری درباره منشاء پیدایش ویروس متهم می نماید و خواهان تحقیق در این زمینه است.

تنش های ناشی از همه گیر شدن ویروس کرونا، همه ابعاد روابط واشنگتن-پکن ازجمله مذاکرات تجاری، مناقشات دریای چین جنوبی و نوع تعامل آمریکا با مناطقی نظیر تایوان، هنگ کنگ و ماکائو را که تحت حاکمیت دولت مرکزی چین هستند، دستخوش تلاطم نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 958

به "لایحه تحریم کرونایی چین رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه تحریم کرونایی چین رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید