سلامت مغز و بدن را با این روش تضمین کنید

به گزارش مجله تانی بای، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد رژیم های غذایی باعث بهبود مغز و بدن می شوند؛ قطع چربی و قند رابطه مستقیمی با سلامت روان و عملکرد شناختی دارد.

سلامت مغز و بدن را با این روش تضمین کنید

به گزارش، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد رژیم های غذایی باعث بهبود مغز و بدن می شوند؛ قطع چربی و قند رابطه مستقیمی با سلامت روان و عملکرد شناختی دارد.

دانشمندان به تحقیقات گذشته نگاه کردند تا ببینند غذا چگونه بر سلامت روان تأثیر می گذارد؛ آن ها دریافتند که در بعضی مناطق پیوند های مشخصی وجود دارد و در بعضی دیگر مبهم است.

محققان در پژوهش اخیر خود دریافتند، رژیم مدیترانه ای باعث کاهش علائم افسردگی می گردد و به سلامت روان افراد یاری می نماید. در این مطالعه شواهد خوبی وجود دارد که رژیم کتو به بچه ها مبتلا به صرع نیز یاری می نماید.

دانشمندان تأیید کردند که تغذیه سالم برای مغز و سلامت روان افراد مؤثر است؛ مروری بر مطالعات صورت گرفته در خصوص رژیم های غذایی مختلف نشان داد که رابطه مستقیمی بین تغذیه خوب و استرس، سلامت روان و عملکرد مغز وجود دارد.

کارشناسان سراسر اروپا به سرپرستی دانشگاه گوتنبرگ در سوئد گفتند: نتایج به دست آمده از مطالعات به خوبی میزان تأثیر رژیم در سلامت را نشان می دهد.

به عنوان مثال رژیم کتو می تواند به بچه ها مبتلا به صرع یاری کند، در حالی که کمبود ویتامین B12 می تواند به جبران ضعف حافظه یا فرسودگی بدن یاری کند.

رژیم مدیترانه ای که باعث کاهش قند، گوشت قرمز و چربی اشباع شده می گردد می تواند فرد را در مقابل اضطراب و افسردگی محافظت کند.

یک رژیم غذایی سالم باید حاوی میوه و سبزیجات زیادی و همچنین آجیل و لوبیا و ماهی باشد؛ غذا های ناسالم مانند گوشت قرمز و محصولات حاوی قند و نمک نیز باید کاهش یابد.

سوزان دیکسون محقق این پژوهش گفت: ما دریافته ایم که شواهد و مدارکی در خصوص پیوند بین رژیم غذایی ضعیف و بدتر شدن اختلالات خلقی، از جمله اضطراب و افسردگی وجود دارد.

به نظر می رسد چربی و قند می توانند ADHD را بدتر نمایند در حالی که مکمل های میوه، سبزیجات و ویتامین ها باعث کاهش پرخاشگری می شوند.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 684

به "سلامت مغز و بدن را با این روش تضمین کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت مغز و بدن را با این روش تضمین کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید